fbpx

הקורונה הרסה לכם את הכושר? אביזר כושר אחד יבנה אתכם מחדש.

מאז תחילת הקורונה, סגירתם ופתיחתם של חדרי ומרכזי כושר יצרה קרקע לא-יציבה עבור אלה המבקשים להתאמן והתוצאות בשטח: השמנה, דיכאון, תסכול וחוסר איזון.

0

הדבר יוצר בלית-ברירה את הצורך לבטל את התלות הגדולה בחדר הכושר ולהצליח למצוא לעצמנו פתרונות חדשים. עד כמה שזה מתסכל, מסתבר שעם רכישת הידע הנכון – אביזר אחד שרובנו מכירים יכול לעשות הבדל גדול מאוד ולא רק להחזיק אותנו בכושר עד לפתיחת המסגרות, אלא אולי אפילו לעזור לנו להחליף אותן בעתיד.

אין הרבה אנשים שלא שמעו על רצועות trx , אותן הרצועות שמאמני הכושר תולים על המתלים המיוחדים בפארקים או על עמוד תליה בסטודיו'ס לאימונים. רצועות האימון המפורסמות (אשר קיבלו שלל גרסאות) יכולות להיות פתרון מושלם לכל מי שמעוניין מצד אחד לבצע אימון כוח חזק וטוב ומצד שני לא לבנות בשביל זה חדר כושר בבית. הרצועות העשויות בד"כ מבד-ניילון חזק ביותר הן מוצר מאוד עמיד שיכול להחזיק שנים, הקאצ' היחיד, כמו בהרבה דברים – צריך ללמוד איך לעבוד איתן.

מה אפשר להשיג עם רצועות אימון TRX ?

מי שמוכן יהיה להשקיע את מה שצריך בלימוד היסודות של אימון רצועות ירוויח ידע ופרקטיקה שתעזור לו לפתח מסת שריר, לחטב את הגוף ולשפר מאוד את התנועתיות. רצועות אימון אינן "גומיות כושר", אלא רצועות לא-אלסטיות שמשמשות אותנו כנגד משקל הגוף שלנו. זה אומר בפועל שאנחנו יכולים לקבוע זוויות עבודה שיתאימו גם למתאמן מתחיל וגם לאדם מאוד חזק שצריך ומעוניין להשתפר עוד. 

אחת הנקודות החזקות של למידת השימוש ברצועות TRX היא הספונטניות של אימון. כלומר היכולת לבצע אימון כל כך מקיף וחזק לגוף כל כך מהר מתוך הבית או תוך שילוב עם הליכה לפארק הקרוב היא כשלעצמה משהו שהופך את האביזר לאחד המומלצים – פשוט לוקחים את שק הבד עם הרצועות בפנים ועוצרים היכן שמותר וניתן לתלות הרצועות ויש אחלה אימון חזק ומחטב.

שק הבד עם הרצועות בפנים

אז מדוע לא כולם עושים את זה לבד ?

רצועות אימון דורשות ידע והקפדה על דברים קטנים. לכן בד"כ אנשים נפגשים עם רצועות האימון רק בעת אימון כושר אישי עם המאמן שלהם או תחת הנחיה באימון קבוצתי. אבל למעשה, אפשר בהחלט ללמוד איך להתאמן לבד עם רצועות אימון ולהגיע לתוצאות מצוינות. זהו האתגר האמיתי של מרבית האנשים, הם לא נותנים צ'אנס ללמידה עצמית ובכך מפספסים עצמאות שחשובה מאוד גם לאור תקופות כמו הקורונה – אך גם באופן כללי.

תוך כמה זמן אפשר להרגיש תוצאות באימון רצועות ?

עבור מי שאינו מתאמן כלל, בהתחלה יהיה קצת קשה, אך בתוך שבועיים שלושה אפשר להתרגל לשיטת האימון ואף להתמכר אליה. פתאום פחות מפחדים להישען על הרצועות וסומכים על עצמנו יותר וזה כשלעצמו הישג אדיר עבור אנשים. ככל שלומדים עוד אלמנטים ועוד תרגילים ככה אפשר להעמיס עוד ולראות כיצד השרירים מתחזקים ועבור חלק מהאנשים זה אומר אף ויתור לחלוטין על משקולות.  אפשר לעשות שדרוגים לכל מיני תרגילים מוכרים שמתבצעים גם ללא רצועות האימון ויש מגוון אדיר של תרגילים ממוקדים למה שנהוג לכנות "שרירי הליבה".

נכתב ע"י יובל שטיין : מנהל ראשי של קבוצת הכושר ואתר גוף1 – מאמן כושר אישי

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook