fbpx

סאמר סולימאן וה"פייקומנטרי" של קודה הפקות

איש לא אמר לסולימאן שהנשק בדירתו הוטמן בידי ההפקה. המקרה טלטל תעשייה שלמה, ובצדק

0

זה עבד ועובד באותה שיטה אצל יגאל שילון או אברי גלעד. מביימים סיטואציה, ללא ידיעת חלק מהמשתתפים. התוצאה בנויה על אפקט חוסר הידיעה שלהם. כאשר הבמאי אומר לצוות המוסתר את המילה "קאט", המפיק מתגלה ומסביר מה היה. גם את זה מצלמים, אבל זה לא מספיק. כדי לשדר את החומר, האנשים חותמים על מסמך שהוכן בידי עורכי הדין של ההפקה.

בלי הסכמה חתומה, לא משדרים חומרי מצלמה נסתרת.

רם לנדס, מטובי אנשי החדשות ומפיקי הטלוויזיה בישראל, מעד בסדרה על משטרת ירושלים. סדרה אותנטית, עם שוטרים אמיתיים ואירועים אמיתיים. כמו 'בייבי בום'. פיגוע בום.

אבל איש לא אמר לסאמר סולימאן כי הנשק שמצאו בדירה שלו הוטמן קודם לכן בידי ההפקה. אף אחד לא החתים אותו על אישור השידור. סולימאן, הפלסטיני ממזרח ירושלים, לעולם לא היה עושה את זה, גם לא תמורת כסף רב. החברים בשכונה היו הורגים אותו על שיתוף פעולה. והמקרה שלו טלטל תעשייה שלמה, ובצדק.

יש פורמט הקרוי מוקומנטרי. יצירה טלוויזיונית המספרת סיפור אמיתי ומשתמשת, באופן מלא או חלקי, בשחקנים שמשתלבים בעלילה. מה שרם לנדס עשה וב'כאן' שידרו הוא ז'אנר חדש. כן, האירוע שצולם משקף אירועים דומים שקרו המון פעמים, כן, שוטרים עוברים עומסים רגשיים גדולים מאוד בעבודה השוחקת של מניעת טרור בעיר מעורבת, אבל זה לא מה שראינו על המסך, זה לא מה שאמרו לסולימאן, נוצר ז'אנר חדש. פייקומנטרי.

רוצים לקבל את המגזין בכל חודש עד הבית? עכשיו במבצע למנויים חדשים - גיליון ראשון במתנה.
השאירו פרטים ונחזור אליכם:

LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook