fbpx

מה זה ביטוח מבנה ומה הוא כולל?

0

ישנם סוגים שונים של ביטוחי דירות, בין היתר נוכל לשמוע על ביטוח תכולה, ביטוח מבנה וביטוח צד ג. אם אתם רוצים להיות מבוטחים בצורה מקיפה ביותר, עליכם יהיה לבחור בשלושת הביטוחים כאחד, ישנן חברות ביטוח אשר מציעות מסלולים הכוללים את שלושת המסלולים בפוליסה אחת. עם זאת, הביטוח האפקטיבי והחשוב ביותר הוא ביטוח מבנה.

מה זה ביטוח מבנה?

ביטוח מבנה הינו ביטוח נפוץ בקרב הבתים בישראל, לעיתים הוא גם חובה מבחינת חוק. ביטוח מבנה מכסה את המבוטח בצורה מקיפה, בעיקר עבור הוצאות אשר עלולות להגיע לסכומי עתק.
ביטוח מבנה מכסה את המבוטח מפני תקלות בתשתיות הבית, קירות, רצפה, תקרה, חשמל ועוד… יש להדגיש כי הביטוח אינו כולל בתוכו את חצר הבית. הביטוח מכסה אתכם גם מפני נזקים שנגרמו כתוצאה משריפה, תנאי מזג אוויר קיצוניים, תאונות טבע ועוד. בשונה מביטוח תכולה, ביטוח מבנה אינו כולל בתוכו את החפצים האישיים שלהם, בין אם מדובר על רהיטים, כרטיסי אשראי, תעודות ועוד… בשביל לבטח את פריטים אלו עליכם יהיה לבחור בביטוח תכולה בנוסף לביטוח מבנה.

האם יש שוני בין ביטוח מבנה לביטוח משכנתא?

כאשר אתם לוקחים הלוואת משכנתא, הבנקים לא מסתפקים רק בחוזה, אלא דורשים ממכם לבטח את הדירה. הסיבה לכך היא שייתכן ולא תוכלו לעמוד בתשלומים במקרה של נזק לבית, עלות הנזקים של מבנה הדירה יכולה להגיע למאות אלפי שקלים. לכן, ביטוח מבנה וביטוח משכנתא הוא למעשה כמעט דבר זהה, עליכם יהיה לקחת ביטוח מבנה בגובה עלות המשכנתא.

מה המחיר של ביטוח מבנה?

כאשר אנו רוצים לאמוד מחיר של ביטוח מבנה או ביטוח תכולה, אין אנו יכולים להעניק מחיר כללי עבור כל מבנה. עלות הביטוח משתנה בהתאם לפרמטרים רבים, בין היתר מצב הבית הנוכחי. ביטוח מבנה יהיה מותאם לתשתיות הבית, למצבן, לעבר ביטוחי, לתנאי המקום ועוד… לכן, בכדי שתוכלו לקבל מחיר מדויק עבור ביטוח המבנה שלכם, עליכם לפנות ישירות אל אחת מחברות הביטוח, זאת לאחר שעשיתם סקר שוק וסינון ורק אז יגיע נציג עם הצעת מחיר.

הכירו את החברות

על מנת שתוכלו להבטיח בחירה חכמה של חברת ביטוח, עליכם לגשת לאתר ניטרלי אשר מציג את התוכן של כל החברות בבת אחת ובאופן ניטרלי. בסופו של דבר, מחירי הביטוח אותן גובות החברות יהיו כמעט זהות בכל המקרים. במקרה של מחיר נמוך מדי או גבוה מדי, זוהי נורת אזהרה עבורכם. השוני שצריך להיות בין החברות יבוא לידי ביטוי במקומות אחרים, כמו המסלולים אותן מציעה החברה כמו שציינו מקודם, מסלול מגוון אשר כולל בתוכו מספר ביטוחים שונים. כמו כן, מומלץ לבדוק את הניסיון וחוות הדעת הקיימות אודות אותן חברות אשר עלו כאופציה מבחינתכם לביטוח המבנה.

 

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook