fbpx

למה משתלם לנו להזמין חשמלאי ואיך נזמין את האיש הנכון?

מאת מומחי אתר www.t.co.il

0

אין ספק שאחד מבעלי המקצוע הכי חשובים ביותר, אשר יכולים לטפל בנכס שלנו בין אם זה כשמדובר על נכס בבנייה, בשיפוץ או נכס בשימוש, הן נכס מגורים והן נכס מסחרי, עסקי, ציבורי, הוא חשמלאי.

חשמלאי מוסמך הוא האיש אשר אחראי על התקנת מערכת חשמל במבנה, על פי החוק, הוא אחראי לוודא שעומדים לרשותנו כל האישורים הנדרשים, וכן, הוא אחראי לטפל במערכת, במידה ונגרם לה נזק, יש תקלה או כשאנחנו רוצים לשדרג אותה. זה נכון הן לדברים שנמצאים מתחת לפני שטח (במקרה של מערכת חשמל, הכוונה בתוך הקירות ומתחת למרצפות) והן לדברים שנמצאים מעל פני השטח, בין אם זה התקנת שקעים, מערכות תאורה ושורה של מתקנים אחרים.

אנחנו נדרשים להזמין חשמלאי בכל עת כשאנחנו מתכוונים לבנות מבנה חדש, לשפץ מבנה ישן או כשיש לנו צורך בעבודת חשמל מסוימת. אנחנו יכולים למצוא מגוון חשמלאים בתל אביב ובערים אחרות, אשר יציעו לנו את שירותיהם, בין אם זה כעצמאים שעובדים לבד, מעסיקים שעובדים עם פועלים משלהם, או שכירים שעובדים תחת חברות שמתעסקות בתחום חשמל ובכלל בתחום של עבודות לבית.

לפני שאנחנו נסביר כיצד מזמינים חשמלאי בצורה נכונה, חשוב להסביר מדוע תמיד משתלם לנו להזמין חשמלאי לבצע את העבודה. אנחנו צריכים לזכור, במקרים רבים אין לנו אופציה אחרת. למשל, אם אנחנו בונים מבנה חדש או משפצים מבנה ישן, אין לנו אפשרות לבחור. אנחנו חייבים להעסיק חשמלאי שיהיה מסוגל מקצועית וכן מבחינת רישיון ואישורים, לבצע את העבודה בשבילנו.

לעומת זאת, אם מדובר בעבודות שגרתיות לבית או במקרים של תקלות, ישתלם לנו יותר להזמין חשמלאי מאשר לנסות אפשרויות אחרות, מאחר וכך אנחנו נוכל ליהנות מעבודה מקצועית עם תוצאה טובה ולא למצוא את עצמנו במצב יותר בעייתי, אפילו אם מדובר לכאורה בבעיה מאוד קטנה. הניסיון שעומד לרשות החשמלאי, יעזור לנו להתמודד עם המצב טוב יותר.

כיצד שוכרים חשמלאי בצורה נכונה?

התשובה לכך מתחלקת לשני חלקים. החלק הראשון, מתייחס לפרמטר מאוד חיוני כשמדובר על חשמלאים וזה, והוא סוג הרישיון שעומד לרשותו. מי שבקי מעט בתחום יודע, שישנם חשמלאים מוסמכים, חשמלאים מעשיים, חשמלאים ראשיים, עוזר חשמלאי, חשמלאי הנדסי. כל רישיון מאפשר סוג אחר של עבודה.

כפי שאפשר להניח, עוזר חשמלאי הוא הדרג הנמוך ביותר בעוד שחשמלאי הנדסי נחשב לגבוה ביותר. בעיקרון, לצורך עבודות במבני מגורים או מבנים עסקיים, נהוג לשכור את שירותיהם של חשמלאים מוסמכים או ראשיים. הבחירה מתבצעת על פי סוג המבנה ועוצמת המערכת אשר אמורה להיות מותקנת במבנה. הסיבה שיצרו את ההבדלים היא, בשביל למנוע מצב בו, מי שמסיים לימודי חשמל יכול לעבוד עם מערכות שהוא לא בהכרח עבד עליהן. בשביל לעבור משלב לשלב, יש צורך בניסיון מסוים.

מעבר לחלק זה, הרי שבחירת חשמלאי מתבצעת גם על פי חלקים אחרים, כלליים יותר. למשל, בחירת חשמלאי על פי יכולות שירות, על פי מקצועיות, על פי זמינות ודייקנות, וכן על פי המוניטין שלו, בין אם זה בצד המקצועי ובין אם זה בצד השירותי.

במילים אחרות, אם אנחנו צריכים לשכור את שירותיו של חשמלאי, יהיה נכון מצידנו לבחור בעל מקצוע שידע לספק לנו את השירות הטוב ביותר, שירות מקצועי ואיכותי, בכל שעה, בכל יום, על פי הצורך שלנו, לבצע את העבודה בצורה נכונה ולסיים אותה בזמן.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook