fbpx

השימושים הפחות שכיחים למדרסים אורטופדיים שחשוב להכיר

0

שימוש במדרסים אורטופדיים מתקשר אצל אנשים בבעיות אורטופדיות -ספורטאים, עמידה מרובה ופלטפוס. במציאות, מדרסים אורטופדיים בהתאמה משפרים אצל כל אחד את איכות החיים.

מדרסים לנשים בהריון

כל אישה חווה הריון באופן ייחודי לה. אחד החוויות שניתן לומר עליה שהיא יותר אוניברסלית לנשים בהריון היא עלייה במשקל הגורמת לעומס גדול מן הרגיל על כפות הרגליים. בנוסף, בחודשים האחרונים להריון גודל הבטן עלול להשפיע על ההליכה מה שמתבטא בכאבים בכפות הרגליים. כמו כל איש מקצוע רפואי המלווה את האישה במהלך כל שלבי ההריון, כך גם טכנאי מדרסים יכול להכין לאישה ההרה מדרסים בהתאמה אישית תוך לקיחת בחשבון שלב ההריון, גיל האישה, מבנה כף הרגל ועוד. המדרסים יסייעו לפיזור העומסים המופעלים על כף הרגל והברכיים, יפחיתו את הכאב, ישפרו את תחושת היציבות ואף יסייעו במניעת נפילות. 

מדרסים לחולי סכרת

אחת מתופעות הלוואי של מחלת הסכרת היא נוירופתיה סוכרתית – פגיעה בתחושה בגפיים התחתונות ובעיקר בכפות הרגליים. השילוב של חוסר התחושה יחד עם אספקת הדם הדלילה לרגליים מעלה את הסיכון לפציעה ברגליים לרמה קריטית. מדרסים לחולי סכרת הם יחודיים: הם עשויים מחומרים אנטי בקטריאליים יעודיים. הם משמשים גם לטיפול בכאבים אבל גם מומלצים לכל חולה סכרת באשר הוא בתור טיפול מונע לכיבים וכאבים. על ידי פיזור נקודות עומס ואזורי לחץ הם מסייעים לשיפור היציבה ותנועה נכונה של כף הרגל.

מדרסים לחיילים

הנעל הצבאית מעוצבת כך שתחזיק מעמד לאורך זמן, אך ללא שום התחשבות בצרכים האורטופדיים של החייל. במהלך השירות הצבאי, במיוחד שירות קרבי, החייל או החיילת יחוו עומסים יוצאי דופן כמו אימונים, מסעות, נשיאת משקלים ועוד – כל זאת ללא מספיק שעות שינה. כתוצאה מכך עלולות להתפתח בעיות אורטופדיות שילוו את החייל הרבה אחרי השחרור אל תוך החיים הבוגרים. מדרסים בהתאמה אישית יסייעו בבלימת זעזועים הנגרמים כתוצאה מאימון בתנאי שטח קשים, בכאבים שנגרמים עקב התכווצויות בשריר ובמניעת פציעות הנגרמות כתוצאה מעייפות כמו נקעים או לעיתים אפילו שברי מאמץ.

מדרסים לנעלי עקב

אחד מסוגי המדרסים הכי פחות מוכרים הוא מדרסים לנעליים אלגנטיות ונעלי עקב. רוב הסוליות של נעלי העקב עשויות מחומר קשיח שאינו מיועד לתמוך בעמידה ממושכת. בנוסף המבנה של נעל העקב משבש את חלוקת העומס הטבעית של גוף האדם. הבעיות הנפוצות כתוצאה מנעילת נעלי עקב הן יבלות כרוניות וכאבים בכריות כף הרגל. שימוש ממושך בנעלי עקב עלול אף לגרום לבעיות כמו כאבי גב קשים, כאבי שוקיים, כאבי ברכיים ואף בעיות חמורות יותר כגון, פריצת דיסק, שברים ונקעים בעצמות הרגליים. מדרסים לנעליים אלגנטיות ונעלי עקב לרוב יותר דקים ממדרס רגיל על מנת לא לפגוע במראה, אבל משמשים בתור גורם מאזן ובולם זעזועים שמצמצם את הסיכון לכל הבעיות שהזכרנו. 

לסיכום

אורח החיים המודרני כולל בתוכו הרבה מאוד אתגרים לבריאות כף הרגל שיכולים להגיע מכל מיני כיוונים – שירות קרבי או נעילת נעלי עקב (או שניהם ביחד, אנחנו לא שופטים). ליווי של אורטופד וטכנאי מוסמך שיכין עבורכם מדרסים בהתאמה אישית יכולים להקל על בעיות רפואיות קיימות ולשמש אף כטיפול מונע לבעיות שאתם חשופים אליהן. 

 

 

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook