fbpx

הפוליטיקה האישית שלנו

0

במדינה כמו ישראל, עם הקצב המטורף שלה ורמת החיים המהירה, החדשות שלנו מוצאות את עצמן נאות מקצה לקצה והאקטואליה היומית שלנו מזכירה אדם עם הפרעה דו קוטבית. למרות ה"שקט" שעכשיו חזר אלינו כתוצאה ממבצע החיסונים שהחזיר אותנו לשגרה (המטורפת), החיים בישראל מאוד מזכירים לנו את הפלונטר הפוליטי שקיים אצלנו. זה מרגיש כאילו יש קורולציה בין החיים האישיים שלנו, לבין החלטות והתנהלות הפרלמנט.

אז לפני חודש וקצת נערכו להן הבחירות (שוב) ובלי קשר למה שהצבעתם ואיפה אתם רואים את עצמכם במפה הפוליטית, בחרנו להתמקד בכמה מהבחירות החשובות שאנו צריכים לעשות לעצמנו ולסקר צורת, דרך ואורח החיים שלנו ומהי בעצם הפוליטיקה האישית שלנו.

אני המאמין שלי

לכל אחד ואחת מאתנו, יש את המוטו שלו לחיים, חלקנו מיישמים אותו יותר, חלקנו פחות אבל הרבה פעמים, במיוחד אלו שיישמו ואימצו את המוטו הזה בתקופה יחסית צעירה של החיים, לא "ימצאו את עצמם" בגלל שהפרספקטיבה לחיים השתנתה. אנו שוכחים לשאול את עצמנו את השאלה: "למה?" ואם היינו יותר עושים זאת, היינו חותרים או לפחות מנסים ומתקרבים למציאת התשובה. התשובה, היא המטרה הכללית שלנו שמשקפת את ראיית העולם שלנו.

אני המאמין שלי, אמור להיות הקו המנחה שלנו לחיים, לגישה של לקיחת החיים ולצורה שאנו חושבים שהם אמורים להתנהל. מה שכן, ברור שאחד הדברים החשובים שצריך לקחת בחשבון כדי שהאידיאולוגיה האישית שלכם תתקיים, היא לקיחה בחשבון והידיעה להתנהל עם העובדה שלכל אחד ואחת יש את ה"אני מאמין שלי" שלו.

בחירות

בחירות הן למעשה סיטואציות שבהן אנו מגיעים לצומת דרכים בחיים ואנו נאלצים לבחור כיוון כאשר בדרך כלל, בחירה כזו או אחרת בכיוון כזה או אחר, מבטלות את האפשרויות האחרות שנשארו לנו באותה הצומת.

ישנם מספר פרמטרים חשובים שחייב לקחת לתשומת הלב כאשר אנו עושים בחירות.

האם היינו שם בעבר?

הרבה מהגילוי וההתפתחות האישית של האדם, צרופה בטעויות ותקלות שיצרנו, או שנקלענו לסיטואציה שיצרה אותן מטבע הדברים. במידה ועשינו בחירה מוטעית, הדבר הנכון יהיה לזכור וללמוד ממנה וכך לפחות הטעות מקבלת ערך מוסף. באותו העניין, בכיוון השני, במידה ועשינו בחירה טובה, מעולה ואף מצוינת, חשוב לזכור אותה כדי שנוכל להשתמש בה בעתיד.

זוגיות

במידה ואתם נמצאים בזוגיות, גם אם זו זוגיות פתוחה ואתם פוליאמורים או סווינגרים שנוהגים לעשות חילופי זוגות או אפילו זוגיות קלילה בלי להיות יותר מדי מעורבים בחיים אחד של השניה, עדיין חשוב לדעת שישנם בחירות שחייבים לקחת בהן בחשבון את בני הזוג. גם אם נושא ועניין ההחלטה, בדרך כלל מתקבל אצל אחד מבני הזוג, אפילו הידיעה עצמה, צריכה להילקח בחשבון. כאשר אתם זוג, אתם צריכים לחשוב ולהחליט כזוג ולא כאינדיבידואל.

מהי המטרה?

שוב, גם כאן, בבחירות שלנו, אנחנו צריכים לדעת ולהבין מהי המטרה בבחירה. גם כאשר אנחנו נמצאים בקונפליקט הכי גדול שלנו עם עצמנו, תזכורת או הארה לעצמך בנוגע למטרה, אמורה להקל או אולי אף לפתור את הקונפליקט והוא גם יעזור לנו להתמקד, ומכאן לעשות גם את הבחירה הנכונה ביותר בשבילנו.

דרך ארץ קדמה לתורה

הפוליטיקה האישית שלנו חייבת לקחת בחשבון את אחד הגורמים העיקריים שבונים את החברה שלנו, וזוהי הדרך. יש פתגם ישן שהוסיפו לו תוספת מודרנית שאומר "כל הדרכים מובילות לרומא, אבל איזו דרך אתה תבחר?" מה שהפתגם מנסה להגיד זה שכל דבר ניתן לעשות באלפי דרכים והרבה צורות, אבל מה שייזכר מלבד התוצאה, זו הדרך, ולפעמים, אם התוצאה לא תהיה מספיק טובה, מספקת וראויה, יזכרו רק את הדרך.

המח האנושי זוכר הרבה יותר בקלות, שליליות מאשר חיוביות, וכמו שאומרים פתגמים רבים (בגרסאות שונות): "תעשה אלף פעמים טוב, יזכרו לך את הפעם האחת שעשית רע", והסיבה לכך היא פשוטה, זה בגלל שבמח שלנו הטראומות נקלטות הרבה יותר טוב מרגעי האושר שלנו. לכן, מהמקום שתבינו שאתם גם ככה לא מושלמים (כי אף אחד לא מושלם), לא משנה המטרה, הדרך חשובה לא פחות (ולפעמים אף יותר).

פוליטקלי קורקט

הפוליטיקה האישית שלנו, בניגוד למה שהולך בכנסת, תלויה באמת (כמעט) רק בנו. אנחנו בסופו של יום, הם האחראיים המבוגרים של עצמנו, ולכן לא רק שאיננו יכולים (וצריכים) למצוא אשמים להתלונן עליהם, אלא אפילו אנו צריכים ללמוד (וליישם) לקחת אחריות בהיקף רחב יותר ולבנות מודעות עצמית גבוהה יותר.

כאשר אנו הם אלו האחראיים על החיים והפוליטיקה האישית שלנו, עדיף ורצוי שהיא תהיה נקייה, מלמדת, בונה וכזו שתהווה דוגמה לקרובים, הסביבה והזולת שעוטפת אותנו ביום יום.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook