fbpx

מעבירים את תכולת הדירה למחסן? 4 דברים שכדאי לדעת

מעבר דירה הוא תמיד משימה מורכבת. גם כשמדובר בבית קטן של זוג צעיר, בטח כשמדובר במשפחה עם כמה נפשות. יחד עם זאת, עם ארגון נכון ומוקדם, ניתן לעבור את המשימה הזו בהצלחה רבה והכי חשוב – בקלות.

0

אחד הפתרונות בתחום מעבר הדירה הוא העברת תכולת הדירה למחסן. לפתרון זה קיימים מספר יתרונות עיקריים. הראשון שבהם הוא האפשרות לרוקן את הדירה הישנה (לעיתים עקב מעבר צפוי של דיירים חדשים לתוכה) גם אם אתם עדיין לא נכנסים לדירה החדשה – המחסן מאפשר לאחסן את תכלות הדירה בתנאים אופטימאליים למשך ימי המעבר, עד הכניסה לבית החדש. יתרון נוסף מתקיים כאשר יש צורך בהובלת ציוד רב, כשמערך הובלה אחת אינה מספיק . במצב זה ניתן לשמור את חלק מהציוד במחסן, להביא לבית החדש רק את מה שהכרחי, ובמהלך הזמן להעביר את שאר התכולה, אפילו במספר הובלות.

מחסן להשכרה ניתן למצוא באמצעות שיטוט קצר ברשת – כמו באתרי לוחות נדל"ן להשכרה, דרך חברים או מכרים שעשו זאת או לחילופין באמצעות חברת שירות ההובלות – שייתכן ומציעה שירות אחסנה כזה או לפחות מכירה חברות אחסנה אחרות שמציעות זאת.

אם גם אתם בחרתם באפשרות המחסן למעבר הדירה, חשוב לדעת כמה כללים שיסייעו לכם בתהליך, וגם יחסכו לכם כסף ועוגמת נפש.

השוואת מחירים

הצעד הראשון שחשוב לעשות לקראת השכרת מחסן (או שטח אחסון) להשכרה. עלויות השכרת מחסן נמדדות (בדרך כלל) לפי מחיר לקוב – יחידת נפח. במידה והאחסון מוצע כחלק משירותי ההובלה – תוכלו לברר האם ניתנת "חבילה" של הובלה יחד עם אחסנה במחיר מיוחד. בנוסף, רוב משכירי המחסנים ונותני שירותי האחסנה מציעים מחירים נמוכים יותר ככל שמדובר בתקופת זמן ארוכה יותר, או לחילופין כאשר מדובר בציוד רב יותר.

תוכלו לערוך רשימה עם שמות חברות האחסנה השונות, טיב השירותים שהם מציעים, העלויות לפי קוב וכן עלויות מיודות בהתאם למבצעים או הצעות להנחות מיוחדות שקיבלתם מהם. עם רשימה מסודרת כזו מול העיניים תוכלו לבצע את ההחלטה הנכונה בתוך פרק זמן קצר.

בכל הצעת מחיר שתקבלו – בדקו את "האותיות הקטנות" שבה. לעיתים הן מספרות על תנאים שונים לקבלת ההנחה או המבצע או מידע נוסף שחשוב לדעת לגבי אחסון התכולה.

העברת תכולת דירה

צילום : האחים יששכר

צפיפות היא חיסכון

בכל הקשור לתפיסת שטחי אחסון, ובהתאם לאמור לעיל – כל קוב נוסף בו תאוחסן תכולת הדירה שלכם ישפיע על המחיר אותו תשלמו. לכן, מומלץ לבחור בחברת הובלות שתסדר את תכולת הדירה שלכם בצפיפות ככל שניתן על מנת לחסוך לכם עלויות מיותרות של נפח מחסן נוסף שנתפס. אם אתם עושים זאת בעצמכם – חשוב לסדר את החפצים והריהוט בסדר הגיוני: את הריהוט הכבד והמאסיבי לאחסן על הרצפה, מעליו – ריהוט קל יותר ומכשירי חשמל, ומעליהם ארגזים. במידה ומדובר בארגזים כבדים במיוחד שעלולים להעלות עומס רב על המכשירים – מומלץ להניח אותם ביניהם. אם אתם רוצים לחסוך אפילו יותר – פרקו את הריהוט הכבד ושמרו את הברגים. כך תוכלו לאחסן אותו כפלטות או קורות עץ ולחסוך עוד יותר מקום.

אם עדיין לא בחרתם חברת הובלות – בדקו בין מכרים שעשו זאת על איזו חברת הובלות הם ממליצים מהבחינה הזו. ייתכן שהחברה תגבה מחיר גבוה יותר עבור השירות של פירוק הרהיטים ואחסונם בכמה שפחות שטח, אך אם אתם מתכננים להשאיר את הציוד שם למשך זמן של יותר מחודש – העסקה הזו משתלמת.

פרמטרים לבחירת מחסן

לצורך בחירת מחסן עבור תקופה משמעותית – אל תוותרו על הגעה פיזית למקום. השהייה במחסן תוכל לתת לכם תמונה ברורה על מצבו ועל פרמטרים נוספים שחשוב לבדוק בטרם בוחרים מחסן:

  1. טמפרטורות

חודשי הקיץ בישראל חמים במיוחד, ובמצב של מחסן ללא מיזוג מתאים – החום עלול בהחלט להשפיע לרעה על מצבה של התכולה, במיוחד על מוצרי החשמל שבה. טמפרטורות גבוהות מידי עלולות לגרום לנזקים במכשירי חשמל שונים, שבסיום התקופה כבר לא יהיו תקינים לשימוש. בנוסף, חפצים אחרים העשויים מתכת, פלסטיק וחומרים אחרים עלולים להתעוות בטמפרטורות גבוהות במיוחד. לכן מומלץ להגיע ולבדוק עניין זה בטרם האחסון, וכן לבדוק עם בעל המחסן האם הוא מפעיל מיזוג הכרחי בתקופת האחסנה למניעת נזקי אחסון.

     2. מיגון

לא אחת מתרחשות פריצות למחסנים ברחבי הארץ. לעיתים מדובר בציוד קל שנגנב ולעיתים בציוד יקר ערך. על מנת למנוע מצב זה, קיימים אמצעים שונים שבהם יכולים בעלי מחסנים למנוע פריצות ולהתחייב לשמירת הציוד לתקופות ארוכות. בררו עם החברה המשכירה על האמצעים בהם היא נוקטת.

החיסכון

בסופו של דבר, האופציה של העברת תכולת דירה למחסן היא פתרון מאוד נוח לרבים. היתרון הנוסף בפתרון זה הוא העלויות הנמוכות של השכרת שטח מחסן לעומת שכר דירה, מה שמאפשר לצעירים, לזוגות ואפילו למשפחות להתאכסן במשך הזמן הזה אצל קרובים או במלון כלשהו.

את החיסכון הצפוי מהמצב החדש מומלץ להקדיש לבחירת חברת הובלות אמינה ואיכותית יחד עם שירותי השכרה טובים. חברה אמינה תוכל להבטיח את שלומם של החפצים הרבים והריהוט, מה שיעניק לכם שקט נפשי ויחסוך מכם את הצורך לדאוג לשלומו של הציוד במהלך ההעברה ובמהלך תקופת האחסון.

באופן כזה תוכלו לצלוח את תקופת המעבר ביתר קלות, כשאתם יודעים שכל מה ששייך לכם נמצא בידיים טובות.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook