fbpx

ההשפעה של סוג הרכב על מחיר הביטוח המקיף לרכב

0

כל בעל רכב אשר ניגש לחברת ביטוח לרכוב פוליסה בפעם הראשונה, לומד שלא כל הפוליסות דומות והעלויות שלהן משתנות בהתאם לפרמטרים שונים. חברות הביטוח קובעות פרמטרים שיעזרו להן לגבות מחיר שתואם לתנאי הפוליסה וכן יאפשר לכל בעל רכב לקנות ביטוח שמותאם עבורו, על פי הצרכים של הרכב שברשותו.

אחד הפרמטרים שמשפיעים על ביטוח מקיף לרכב, הוא הסוג שלו. יש בכך היגיון, רכב משפחתי ישן וזול, לא צריך את אותם תנאים כמו רכב ספורט יקר. לא כל הרכבים דומים בעלויות התיקון או שכיחות הגניבה, לא כל רכב גם יוצר את אותן עלויות, בין אם זה בהקשר של החזקה ובין אם זה בהקשרים אחרים.

כשרוכשים ביטוח מקיף לרכב, באופן טבעי צריך לבדוק מהו הכיסוי הנדרש ומה הן העלויות הרלוונטיות לשם כך. אנו נרצה להתאים את הפוליסה שאותה נרכוש לשווי הרכב על מנת שלא נשלם יותר ממה שצריך על רכב ששווה מעט כסף, או המצד השני שרכב יקר לא יהיה מכוסה מבחינה ביטוחית באופן מספק.

באילו מקרים סוג הרכב ישפיע על העלויות של הפוליסה?

בשביל להבין באילו מקרים סוג הרכב משפיע על העלויות של ביטוח מקיף לרכב, צריך להבין לשם מה אנחנו רוכשים סוג כזה של ביטוח. ביטוח מקיף מתייחס לרכב עצמו, כלומר לכל סוג של נזק, חבלה, תאונה, קלקולים ודברים אחרים איתם אנחנו עלולים למצוא את עצמנו מתמודדים. הפוליסה נועדה לעזור לנו לכסות את העלויות הכרוכות בכך, ואם יש צורך, לקבל רכב חלופי או עזרה אחרת, דומה.

סוג הרכב משפיע על העלויות של הפוליסה,הערך שלו בשוק ומאפיינים אחרים שיכולים להשפיע על השימוש ברכב כמו עלות החלפים או סמ"ק המנוע, מושפעים מסוג הרכב, ועל כן גם ישפיעו על המחיר של הפוליסה.

כמו שציינו, רכב זול, פשוט, וכזה שאינו נדיר בכבישי ישראל, סביר להניח שהפוליסה שלו תהיה זולה, לעומת רכב ייחודי, נדיר, שעלויות הטיפול וההחזקה שלו יקרים יותר, ומאחר והערך שלו בשוק הוא גבוה יותר, הרי שגם יש צורך לבטח אותו מפני גניבות בסכומים גבוהים יותר. כמו כן חשוב לזכור שלהיסטוריה הביטוחית ומאפייני המבוטח ישנה חשיבות גדולה והינם מרכיב בלתי נפרד מתמחור הפוליסה.

כיצד רוכשים פוליסת ביטוח מקיף בצורה נכונה

על מנת לרכוש פוליסת ביטוח מקיף לרכב בצורה נכונה, אנחנו צריכים להיכנס לאתר Wobi, לבחון הצעות של חברות ביטוח שונות, להשוות ביניהן, להשוות מחירים של פוליסות, ובסופו של דבר להחליט איזו פוליסה מתאימה לנו, בין אם זה מבחינת התנאים ובין אם זה מבחינת העלויות של הפוליסה. כך נקבל החלטה נכונה לגבי הפוליסה הרלוונטית עבורנו.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook