fbpx

גם אתם לא בדיוק מבינים מה זה אמן חושים? הנה לכם כמה נקודות שיבהירו כיצד כל אמן חושים מקצועי יצליח לרתק אתכם למופע שלם

0

כל עולם אומנות החושים החל את דרכו בישראל לפני מספר שנים. עד לפני מספר שנים אומנות החושים המתינה לשעתה בצילו של עולם הקסמים, אותו כולנו מכירים מזה עשרות שנים.

מסלול הפריצה של תחום אומנות החושים החל עם תוכנית גדולה ומתוקשרת ששודרה בפריים טיים המחפשת את אמן חושים הטוב ביותר בישראל. תוכנית זו כללה לא מעט אמני חושים מוכשרים שהצליחו לייצר אלמנטים מרשימים ועוצרי נשימה שגרמו לכלל הצופים להתעניין בתחום. עם תום התוכנית החלה עלייה ניכרת בביקוש להופעותיהם של אמני החושים, אשר עד מהרה הצליחו לייצר לא מעט מופעים מותאמים לכל צורכי הציבור. כיום, אסף סלומון, אמן חושים לאירועים, מציע מבחר עשיר של מופעים מותאמים לאופי האירוע ולגיל המוזמנים אליו. אמני חושים ישראלים מציעים לא מעט מופעים גם למבוגרים כך שבשונה מעולם הקוסמים אשר מזוהה בעיקר עם ילדים, אמני חושים ישראלים רבים מוזמנים לאירועי חתונה, יום הולדת למבוגרים, ערבי גיבוש, ערבי חברה ועוד. אז מה זה אמן חושים בעצם? מה הוא שונה מכל חבריו הקוסמים אותם אנו מכירים מזה עשרות שנים? לא מעט אנשים בישראל עדיין לא מכירים את התשובות לשאלות הללו ולא יודעים מה זה אמן חושים. אז בניגוד למקובל לחשוב, מופעיו של אמן חושים לאירועים שונים בתכלית מהופעותיהם של קוסמים מקצועיים ולכן חשוב להדגיש כמה הבדלים מהותיים שיבהירו מה זה אמן חושים ובמה הוא שונה מכל חבריו הקוסמים.

אמן חושים זה לא שם נרדף לקוסם? לא, ממש לא!

מה זה אמן חושים אתם שואלים? הנה לכם כמה נקודות חשובות שיבהירו לכם מה זה אמן חושים ויבליטו את כלל ההבדלים בינו לבין קוסמים מקצועיים רבים. אז ראשית, בשביל להגדיר מה זה אמן חושים, חשוב להגדיר את מיקוד כלל האלמנטים שהוא משלב בהופעותיו. אסף סלומון, אמן חושים לאירועים, ממקד את רוב האלמנטים בהופעותיו בטריקים מחשבתיים בלבד. אחת ההגדרות המדויקות ביותר שיבהירו לכם מה זה אמן חושים היא אמן העושה שימוש בטריקים מחשבתיים ותעתועים מוחיים למטרת החדרת מסרים לתת מודע ללא הבחנת העומד מולו, יצירת הסחות דעת מקצועיות ללא יכולת התנגדות, יצירת אשליות, השלמת היפנוזה ועוד. אמני חושים ישראלים לומדים רבות אודות אופן חשיבתו ופעילותו המוחית של העומד מולם כך שהם יודעים לנצל נכון את נקודות החולשה לטובתם. אנשים רבים שלא יודעים מה זה אמן חושים סבורים כל גם הוא, בדומה לכל הקוסמים, עושה שימוש באביזרים שאינם באמת תמימים כפי שהם נראים או בטריקים פיזיים שונים כמו זריזות ידיים והכנות מדוייקות עוד טרם מעמד ההופעה. לכן, במטרה להבין מה זה אמן חושים, כבר בפתיחת הדברים חשוב לדעת כי אמן חושים לאירועים מתמקד בעיקר בטריקים מחשבתיים ושלל תעתועים, לעומת קוסם מקצועי המתמקד בעיקר בטריקים פיזיים. רגע לפני שנמשיך להבין אט אט מה זה אמן חושים, כדאי שניגע בכמה נקודות אודות הקוסמים שיסייעו לנו להבין את ההבדל.

הופעתו של אמן החושים מתמקדת בתעתועי מוח וניצול נכון של פעילות מוחית שאין לכם שליטה עליה

כפי שהזכרנו מעלה, אנשים רבים לא יודעים מה זה אמן חושים וסבורים כי הוא שם נרדף לקוסמים. על מנת להבין לעומק מה זה אמן חושים, חשוב להכיר היטב את עולמם של הקוסמים. בשונה מכל אמן חושים לאירועים, קוסמים מקצועיים אינם מתמקדים באופן פעילותו המוחית של העומד מולם. הקוסמים מתמקדים בעיקר בטריקים פיזיים הכוללים חפצים כמו קלפים, כדורים, כובעים, מסורים ובעלי חיים. בעזרת מגוון עשיר של אביזרים שרק נראים לנו כתמימים, הקוסמים מצליחים לייצר לא מעט אלמנטים מרשימים. בין הדוגמאות הבולטות ביותר לכך היא שלל אביזרים הכוללים כיסים הנסתרים מעיני הצופים במופע, אביזרים קשיחים ועמידים הכוללים חלקים גמישים שאינם נראים, שימוש בחפיסות קלפים מוכנות מראש עם קלפים מיוחדים, כפולים, מוצמדים ועוד. בעזרת זריזות ידיים, תרגול רב ולא מעט אביזרים מעין אלה, כל קוסם מקצועי מצליח לייצר מופע מרשים הכולל שלל אלמנטים מוצלחים. אך מה זה אמן חושים ובמה הוא שונה ממנו אתם שואלים? כפי שהזכרנו מעלה, אסף סלומון המציע את שירותיו בתור אמן חושים לאירועים, מתמקד בעיקר בטריקים מחשבתיים, מה שאומר כי הוא לא נדרש לאביזרים פיזיים שונים או לזריזות ידיים באופן תדיר. חשוב להדגיש כי כאשר הקהל רואה אלמנט מרשים במיוחד אשר נעשה בעזרת שלל אביזרים שונים, הוא תמיד יכול לנמק לעצמו את הצלחתו של האמן בכך שהאביזרים השונים לא באמת תמימים כפי שהם נראים והם וודאי כוללים כיסים פנימיים או חלקים גמישים שאיפשרו לו להצליח. אם אפשרות זו קיימת, רוב הקהל יבחר בה מה שבעצם יעניק לו תשובה שכלית להצלחת האלמנט ויפגע ברמת ההתלהבות ממנו.

מיקוד כל תשומת הלב במה שאמן החושים יבחר שתתמקדו, ללא יכולת התנגדות לכך

לעומת זאת, כפי שהגדרנו מה זה אמן חושים הוא אינו עושה שימוש תדיר באביזרים פיזיים בשל התמקדותו בטריקים מחשבתיים, מה שלא מאפשר לקהל הצופים בו "להאשים" את האביזרים השונים בהצלחתו כך שהופעותיו מרשימות הרבה יותר. מסיבה זו גם אנשים מבוגרים מוצאים את עצמם פשוט מהופנטים להופעות של אמני חושים ישראלים. אז מה זה אמן חושים התחלנו להבין, אך אם הוא לא עושה שימוש בעזרים שונים הכוללים טריקים פיזיים וגם אינו נדרש ליכולות מרשימות בזריזות ידיים, כיצד הוא מצליח להשלים מופעים מרהיבים כל כך? אז ישנן לא מעט דרכים בעזרתם כל אמן חושים מקצועי מצליח להשלים את הופעותיו ונגע במרכזיות שבהן. רגע לפני, חשוב להדגיש כי בהגדרת מה זה אמן חושים הסברנו כי הוא לומד להכיר את אופן חשיבתו ופעילותו המוחית של העומד מולו. אז הדרך הראשונה היא הסחות דעת מקצועיות ללא אפשרות להתנגד לכך. אמן החושים יודע כי כל תשומת הלב של הקהל נמשכת אחר תנועות גדולות וקולניות באופן טבעי וללא כל שליטה. כלומר, במידה ותהיה על הבמה תנועה גדולה, פתאומית וקולנית במיוחד, היא תצליח למשוך את תשומת הלב של כולם ללא שהם יכולים להתנגד לכך. ידיעה זו מסייעת לאמני חושים רבים להעלים לעיני הצופים בהם לא מעט פעולות קטנות אשר נעשות בדיוק בזמן שכל תשומת לב הקהל נמשכת לתנועה הגדולה והקולנית.

כך הוא יודע בדיוק על איזה מספר אתם חושבים!

אפשרות נוספת היא החדרת מסרים לתת מודע של האדם ללא ידיעתו. בתשובה לשאלה מה זה אמן חושים הדגשנו כי אמן חושים יודע לנצל את נקודות החולשה המוחיות שאחת מהן היא הפער בין קליטת המודע לבין קליטת התת מודע. המודע שלנו לא אחת מפספס לא מעט פרטים שהמודע קולט היטב מה שמאפשר לאמני חושים רבים להצליח להחדיר למוחם של העומדים מולם מספרים, דמויות, שמות ועוד וכך להשלים אלמנטים רבים הכוללים ניחוש מדוייק, העברת מסרים ללא מילים או סימנים, קריאת מחשבות ועוד. אז אם גם אתם רק עכשיו הכרתם מה זה אמן חושים, חשוב להדגיש כי כיום ישנם לא מעט מופעים מותאמים לכל צורך שיותירו אתכם ואת כל קרוביכם פעורי פה ועצורי נשימה.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook