fbpx

איך מחברים בין מתנדבים לעמותות בצורה טובה?

0

התנדבות היא דרך מעולה לתת לקהילה, להעניק מעצמכם, מהיכולות ומהזמן הפנוי שלכם לאחרים. זוהי פעילות שלא רק מסייעת לנזקקים, אלא גם גורמת להמון סיפוק ותחושה טובה למתנדבים. לא משנה למי אתם עוזרים, איך וכמה, אתם הופכים את העולם למקום טוב יותר. עם זאת, על מנת שהתנדבות באמת תהיה יעילה ומוצלחת ככל שאפשר, צריך לדעת כיצד לחבר ולהתאים בין מתנדבים לעמותות.

מה מניע אנשים לתת לקהילה?

ראשית, בשביל להפיק את המקסימום מכל מתנדב, יוזמה ופעילות, חשוב להבין מה גורם לאנשים לצאת מהבועה הפרטית שלהם, ולרצות לתת לקהילה. מה באמת מעורר אצלם תשורה אמיתית לפעולה? איזו עמותה מתאימה למתנדבים שונים? כולם כנראה בעלי רצון טוב וכוונות טהורות, אבל זה לא אומר שאין מניעים נוספים לתת לקהילה. אלה כמה דוגמאות:

  • שאיפה להחזיר לארגון, אשר השפיע בצורה חיובית על חיי המתנדבים או הסובבים אותם, או להתעסק בנושא הקרוב לליבם.
  • חלום לשנות את חייהם של אחרים.
  • דאגה לסביבה ולאנשים חסרי מזל.
  • רצון להרגיש מוערכים וכחלק מקבוצה, לשפר ביטחון ודימוי עצמי.
  • ניסיון להסחת דעת מהעבודה ומחיי היום-יום.
  • מאמץ להכיר אנשים חדשים, ערכיים ומעניינים.
  • שאיפה להתקדם בחיים המקצועיים – אפשר לתת לקהילה גם ממניעים פרקטיים: למידת כישורים חדשים, צבירת ניסיון, רישום בקורות חיים, שיווק עצמי (למשל, עורך דין שמייצג ללא תשלום).

מדוע חשוב לחבר בצורה יעילה בין מתנדבים לעמותות?

כאשר דואגים לחבר בין מתנדבים לעמותות שמתאימות להם, מגדילים את הסיכויים שהם יתעסקו בתחומים שמעניינים אותם, שיחושו מסופקים וכתוצאה מכך, ירצו להמשיך לתת לקהילה לאורך זמן. חיבור יעיל משפיע לטובה גם על העמותות, מכיוון שהוא מאפשר להן להתנהל ולעמוד ביעדים שלהן באופן יותר אפקטיבי ומהיר.

זה לא סוד, שעמותות מצליחות הרבה בזכות מתנדבים מאושרים. לשם כך, עליהן להראות כיצד הן מחוללות שינוי, ואיך הן מסוגלות לנצל את הכישורים והידע של אלה שרוצים לתת לקהילה. החשיבות של עמותות עצומה, כי הן פעמים רבות מספקות שירותים וסיוע, שבלעדיהן פשוט לא היו מתאפשרים. לשם כך, עליהן להשתמש במתנדבים המתאימים ביותר לכל פעילות.

כיצד ניתן לבצע התאמה מושלמת?

סינון מועמדים – כדי שהמועמדים המתאימים ביותר יגיעו לעמותות, המידע אודותיהן צריך להיות מהימן ומדויק. זה נכון בעיקר לאתרי האינטרנט שלהן, שמהווים בדרך כלל את מקום המפגש הראשוני. תכללו באתר טופס למילוי פרטים, אשר ילמדו אתכם קצת לגבי ערכי המועמדים. ניתן גם לקיים ראיונות אישיים, בשביל להיות בטוחים שאתם בוחרים את האנשים הנכונים.

  • עריכת שאלונים – אחרי שבחרתם מועמד או מועמדת, כדאי לאסוף כמה שיותר מידע לגבי הכישורים, התשוקות ותחומי העניין שלהם.
  • הגדרת תפקידים ויעדים – כיצד המתנדבים שלכם יכולים לתת לקהילה? הסבירו את התפקידים השונים בצורה ברורה, תהיו בטוחים שהם מוכנים לאתגר וציינו אם ההתנדבות דורשת תעודות או הסמכות מסוימות.
  • יצירת וניהול מנוע חיפוש – מומלץ לאגור את כל המידע לגבי העמותה, התפקידים, הדרישות וכו', ולאפשר למועמדים לחפש עמותות ופעילויות מתאימות, על פי סינונים מותאמים אישית.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook