fbpx

איך הטכנולוגיה המתקדמת נכנסת לבתי אבות ודיור מוגן?

0

טכנולוגיות הקישוריות הופכות לחלק בלתי נפרד משגרת החיים וחוויית המגורים של כולנו. אין על כך כל פלא, מכשירים ויישומים דיגיטליים מציעים כיום מענה בכל תחומי החיים ומספקים לנו בידור, נוחות, חיבור עם אחרים, אבטחה, דרך נוחה לרכישת מוצרים ואפילו אורח חיים בריא. ההבנה הזו מחלחלת כיום גם לקהילת המגורים למבוגרים ומשנות אותן באופן מהפכני. נכון להיום, כמעט מחצית מבני הגיל השלישי עושים שימוש בטלפונים חכמים, עלייה של 50% בכמה שנים ספורות בלבד.

כיצד משרתת טכנולוגיה חכמה את רווחת הדיירים?

מאימייל ומצלמות אינטרנט שמתחברות למשפחה ולחברים ועד למשחקים וחידות המגרים את המוח, או תוכניות שיקום לשיפור מיומנויות מוטוריות וקוגניטיביות, התקנים דיגיטליים משמשים כיום בכל תחומי החיים כדי לסייע לדיירים עם מגוון רחב של צרכים. המכשירים נעשים נגישים וקלים ללמידה מתמיד ומאפשרים לרבים מהם לעשות שימוש בטכנולוגיה באופן שמותאם במיוחד עבורם, אפילו אם מעולם לא השתמשו במחשב לפני כן. באמצעות הטכנולוגיה, הם מסוגלים להמשיך ללמוד, להתרועע ולעשות את הדברים שהם נהנים לעשות, מה שעוזר להם להישאר מעורבים, מעודכנים, בקשר ובשליטה. טכנולוגיות אלו גם מסייעות לטפח מערכות יחסים בין הצוות לתושבים, שנהנים להשתמש בהן יחד.

שמירה על אפיקי תקשורת פתוחים

מבוגרים רבים נעשים מיומנים יותר בשימוש במחשבים ניידים, טאבלטים וסמארטפונים. רבים מהדיירים במסגרות דיור מוגן נהנים להשתמש בפלטפורמות כמו ווטסאפ ו-FaceTime כדי לשמור על קשר עם בני משפחה וחברים ותיקים. צ'אט וידאו הוא אישי יותר משיחת טלפון ומאפשר לתושבים שלנו להיות "נוכחים" באירועים משמעותיים עבורם, כגון מסיבות יום הולדת, הופעות בבית הספר, טקסי סיום וחתונות.

הרחבת אופקים והתפתחות אישית

בין אם הם לוקחים קורס למידה לכל החיים, עוסקים במדיה חברתית, מאזינים לפודקאסטים או משלמים חשבונות, המבוגרים של היום רוצים גישה זמינה לכל מה שיש לאינטרנט להציע. בדיוק כמו שעשו בבית. כדי להבטיח שכך אכן יהיה, מקפיד הצוות במסגרות הדיור המוגן לסייע לדיירים במשימה הזו ולהכשיר אותם לעשות שימוש בטכנולוגיות התקשורת העכשוויות ביותר. כלי חשוב זה פותח בפניהם עולמות חדשים של ידע ומסייע להם להישאר מחוברים לכל מה שקורה בעולם.

שמירה על הבריאות ואיכות החיים

טכנולוגיות דיגיטליות אינן מועילות רק לבידור, התפתחות אישית ותקשורת, הם עשויים לשפר באופן משמעותי את אורח החיים הבריא של הדיירים. היכולת לקבל תזכורות קוליות ללקיחת תרופות, לרשום את כל התורים לרופא, לקבל שלל עצות כושר ותזונה בריאה ולאתגר את עצמם קוגניטיבית הופכת את המכשיר הדיגיטלי לידיד הטוב ביותר של הדיירים. ניתן בעזרת הסמארטפון לפגוש רופאים באמצעים וירטואליים ואפילו להשתמש במכשור ייעודי כדי לנטר מדדים חיוניים בזמן אמת.

טכנולוגיה חכמה היא כבר הרבה יותר ממותרות

בהתחשב בקצב המהיר שבו המבוגרים של היום מאמצים את הטכנולוגיה, וכל מה שהיא מאפשרת להם לעשות, ממשחק עם הנכדים המאפשר להם להתחבר טוב יותר לדור הצעיר ועד לשיפור המיומנויות והידע עם שלל אפליקציות נגישות, נראה שתפקידן של טכנולוגיות האינטרנט רק יגבר בשנים הקרובות. מחוויות מציאות רבודה ועד לאינטרנט של הדברים, סביר להניח שנראה יותר ויותר מהאמצעים הללו משולבים בכל תחומי החיים גם בדיוק המוגן.

כחלק מתהליך קבלת ההחלטות שלך בדרך לבחירת מסגרת הדיור המוגן עבורך או עבור קרוב משפחה יקר, חשוב לקחת בחשבון גם את ההיבט הזה. זה הזמן לבחון באילו אופנים משלב הצוות את השימוש בטכנולוגיות חכמות באורח החיים של הדיירים ולוודא שגם ליקרים לך תהיה ההזדמנות להפיק מכך תועלת.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook