fbpx

אזרחות פורטוגלית לכל המשפחה

איך להוציא אזרחות פורטוגלית לכל המשפחה עם החלוצים בתחום וממה צריך להיזהר

0

קשה להתחמק מהפרסומים בנושא האזרחות הפורטוגלית. נראה שבכל מקום ובכל אתר תמיד תופיע פרסומת של חברה המבטיחה דרכון פורטוגלי. שיחה עם מי שליוו את הליך החקיקה בשנת 2015 שופכת אור על מה בדיוק מקבלים כאן, איך אפשר להגיע למצב שבו כל חברי המשפחה מקבלים דרכון פורטוגלי וממה להיזהר (ספוילר: יש ממה).

דוד ידיד – משרד עורכי דין ונוטריון הוקם על ידי עו"ד ונוטריון דוד ידיד העומד בראשו, מונה כ־40 עובדים, מהם 12 עורכי דין ונוטריונים, ומצליח לשמור על קוד התנהלות משפחתית עם יחס ושירות אישי ומקנה תחושה ביתית לכל לקוחותיו.

לאורך השנים, לצד העיסוק העיקרי במימוש זכויות לניצולי שואה ובני הגיל השלישי, עסק המשרד בליווי בהשגת אזרחויות בגרמניה, באוסטריה, בפולין ובספרד. לימים ליווה המשרד את הקהילה היהודית בליסבון, וחלק מהמלצותיו כלולות כיום בחוק שהעניק הקלות לצאצאי מגורשי ספרד בקבלת אזרחות פורטוגלית.

במשרד פועל צוות ייעודי המטפל בלקוחות בתהליך השגת אזרחות פורטוגלית. הצוות מתגאה במספר תקדימים אשר פרצו את הדרך לישראלים רבים:

  1. השגת האזרחות הפורטוגלית הראשונה לישראלים, מכוח החוק המקל על צאצאי מגורשי ספרד.
  2. השגת פטורים לישראלים מהצגת תעודות ממדינות מסוימות.
  3. קבלת האזרחות הפורטוגלית הראשונה לילד ישראלי.

אזרחות פורטוגלית לקטינים אשר אינם מתגוררים בפורטוגל

הוצאת אזרחות פורטוגלית לילדים נעשית במשרד על בסיס יומיומי, ואינה בגדר חלום בלתי אפשרי כפי שרבים טוענים. עו"ד ונוטריון אדם ידיד מספר: "התחלנו להציע את השירות לקטינים רק אחרי שידענו בוודאות כי אנחנו מסוגלים לספק תוצאות ללקוחות, כאשר קיבלתי אזרחות עבור בני למרות שאנחנו גרים בישראל. כעת, בממוצע, בכל יום ילד המיוצג אצלנו מקבל את האישור לכך שהוא הפך להיות אזרח פורטוגלי".

חוק ההתאזרחות בפורטוגל קובע כי ילד שנולד לאזרח פורטוגל מקבל באופן אוטומטי אזרחות פורטוגלית. הקושי העיקרי בהוצאת דרכון פורטוגלי לילדים הוא לילדים שנולדו לפני שאחד ההורים קיבל את אזרחותו הפורטוגלית. כדי לקבל אזרחות עבור קטין במקרים כאלו האתגר המשפטי הוא להצליח להצביע על "זיקה עכשווית" של הילד למדינת פורטוגל, מונח אשר הגדרתו אינה ברורה.

אזרחות פורטוגלית לבני/בנות זוג לאזרח פורטוגלי

חוק ההתאזרחות הפורטוגלי מאפשר הוצאת אזרחות פורטוגלית לבני זוג המתגוררים במדינה כמה שנים. עם זאת, במקרים רבים יש דרכים על בסיס אחדות משפחה שבהן יכולים גם בני זוג לקבל אזרחות.

ממה כדאי להיזהר?

עו"ד ונוטריון אדם ידיד מעיד כי הוא מקבל פניות רבות מאנשים לאחר שנכוו בתהליך עם נותני שירות אחרים. לדברי עו"ד ידיד מדובר בהליך אשר בלימוד עצמי, ניתן לביצוע גם באופן עצמאי וללא סיוע. בבחירה בנותן שירות בתהליך קבלת דרכון פורטוגלי, עו"ד אדם ידיד ממליץ לבחון בקפידה את הנקודות הבאות:

  • יש לבקש לשוחח באופן אישי עם לקוחות אשר סיימו את התהליך.
  • להיזהר מהבטחות שווא! הבטחה לקבלת דרכון פורטוגלי ביד צריכה להדליק נורה אדומה! אף אחד אינו יכול להבטיח הנפקת דרכון, הכרוכה גם בלקיחת דגימות ביומטריות על ידי הרשויות בפורטוגל.
  • להיזהר מהבטחות של חברות להחזר כספי מלא במקרה של אי־הצלחה. קבלת סירוב אזרחות מתרחשת לרוב אחרי שנה עד שלוש שנים, ובשלב זה לחברה בע"מ כנראה לא תהיה יכולת להשיב כספים שהוצאו בתהליך ויש חשש כי מדובר בעוקץ.
  • להיזהר ממי שמבטיח תהליך קצר. התהליך כיום לוקח כשנתיים בממוצע. יש כמובן מקרים של קבלת אזרחות בתוך חצי שנה, אך גם כאלו האורכים שלוש שנים.
  • כדאי להשוות בין הדרישות השונות של עורכי הדין ונותני השירות, ולא רק בשכרם. עו"ד ידיד מבהיר כי לדעתו נותן השירות צריך לשאוף לבצע את כל הפעולות בעבור הלקוח, כך שהתזמון במועד הנפקת המסמכים – שלחלקם יש מועד שבו יהיו פגי תוקף מבחינת קבלה בפורטוגל – יהיה נכון. זהו חלק עיקרי במתן השירות.
  • להקפיד על קבלת עדכונים שוטפים לאורך ההליך, ואף לבקש את קוד הגישה לבקשה בפורטוגל המאפשר מעקב אישי ברשות האוכלוסין הפורטוגלית.

לייעוץ ובדיקת זכאות:
דוד ידיד – משרד עורכי דין ונוטריון
03-5101159
yadidlaw.com
דוא"ל: info@yadidlaw.com

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook