fbpx

משפיעים 2015 > משפיעים לרעה > אהוד אולמרט

0

הילדים שמגיעים עכשיו לבקו"ם לא יודעים הרבה על אהוד אולמרט. כשהתפטר מהממשלה הם היו בני 11. מה להם ולאיש השדוף הזה, שמראים לפעמים בטלוויזיה מעל הכיתוב "עבריין מורשע"? זה היה אהוד עצמו שאמר פעם כי "99% מעורכי הדין מוציאים שם רע לכל היתר"; גם הפוליטיקאים. בשביל הנערים והנערות בתל השומר הוא בסך הכול הדוגמה החיה להנחת המוצא הטבעית שלהם. עוד אחד מה'הם' שם למעלה. הכי למעלה. כולם מושחתים.

עכשיו הם על האוטובוסים. מתרגשים בסלפי. תיכף יהיו על מדים, צנחנים, גולני, גבעתי, שריון, מיטב בנינו. לא כולם יחזרו על שתי הרגליים. חלק מהם יהפכו לשיר. יכול להיות שאם הדברים היו מתגלגלים טיפה אחרת, אהוד היה מציל אותם. אבל לא היה מי שיציל את אהוד. ארבעה אנשים הפילו אותו. כולם מהמעגל הכי קרוב. כולם שותפים לפשע. מוריס טלנסקי, שהעביר לו מעטפות כסף; שמואל דכנר, שנתן לו שוחד; שולה זקן, שפתחה את הפה; ואהוד עצמו. ארבעת פרשי המוות.

הרבה אנשים מגדירים אותו כ"פוליטיקאי המושחת ביותר שאי פעם היה כאן". לא בטוח. רוב המעשים שלו הם זוטות, חלק טבעי בהתנהלות של הרבה אנשי ציבור, בארץ ובעולם. כולם גרים בבית הקלפים. קצת תרומות לא מדווחות, קצת קידום מקורבים, קצת נסיעות הנאה לחוצלארץ. תביאו לי את איש הציבור שלא חטא. קלטות שולה, המזכירה הסחטנית שניסתה להוציא מאולמרט גם כסף וגם עבודת צ'ופר לבן שלה, מראות איך באמת נראית כאן לשכת ראש ממשלה. שכונה, אולי; לא מאפיה.

אהוד אולמרט התפטר מהממשלה בגלל מוריס טלנסקי. פעם, בראשית הדרך, היהודי הדתי הזה תמך באולמרט, תמך ותרם. אולמרט היה אז ימין שבימין, נץ שבנצים. 'כל העיר', המקומון הירושלמי, רדף אותו. התנועה שלו שמאלה הייתה הדרגתית. קודם תמיכה בהתנתקות של אריק שרון, אחר כך, ראש ממשלה שמנסה לעשות שלום. הוא נשאר במרכז המטרה, אבל הפעם החיצים הגיעו מצד ימין. זה לא שינה לו. היו הרבה פגישות עבודה עם אבו מאזן. סוכמו דברים. דיברו במספרים. אהוד הוא עורך דין, הסכסוך המזרח תיכוני הוא בסך הכול עסקה. העט הנובע הנדיר כבר נשלף מכיס חליפת היוקרה. חותמים.

ואז טלנסקי העיד. עדות מהירה, חפוזה, שערורייתית, לפני שהוגש כתב אישום. הנימוק הזוי: אולי לא יתייצב למשפט. אחרי העדות אולמרט נאלץ להתפטר. לפני הבחירות האחרונות, כשאולמרט היה חמוש בזיכויים גורפים ברוב האישומים נגדו, דיברו כאן על חזרה לפוליטיקה. זה היה באוויר. יאיר לפיד חיכה לו. גם ציפי לבני. עכשיו הביאו את שמואל דכנר, מאכער, עבריין פושט רגל שקיבל הרבה כסף עבור העדות שלו. שיחדתי גם את אולמרט, אמר. אמר ומת. אין אפשרות לחקירה נגדית, אבל השופט פסק. שש שנים בפנים. אולמרט נגמר. סופית.

יכול להיות שמוריס טלנסקי שוכנע להפיל את החבר הטוב שהשתגע למכור את ארץ ישראל? לא נדע. כל מה שיש בידינו אלה עובדות היסטוריות. לפני 20 שנה ראש ממשלה שעמד לעשות הסכם עם ערפאת – חוסל. לפני שמונה שנים ראש ממשלה שעמד לחתום עם מחמוד עבאס – הופל. אחרי שתי הפעמים האלה הימין חזר לשלטון. בשתי הפעמים זה היה עם אותו ראש ממשלה; בנימין נתניהו.

.

צילום: טלי מאייר, 'הארץ'

.

לחצו כאן ותוכלו לקבל את גיליון המשפיעים של ליברל במתנה עד הבית

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook