fbpx

משפיעים 2015 > טכנולוגיה > אבישי אברהמי

0

אם יש משהו טוב בפלאפל, זה שלא צריך חך מעודן כדי ליהנות ממנו ולא השגחה של בד"צ שגיא כהן. לא מדובר בבויאבז; הפלאפל – איכותו בפשטותו, וכל אחד ירגיש נוח להפליג בשבחיו.

וויקס זה הפלאפל של ההייטק. המוצר שלה המוני כאייפון, זול כהודעת וואטסאפ ופשוט לשימוש כדוד חשמלי. רק שלהכין פלאפל בהייטק יכול להיות לפעמים הרבה יותר טריקי, מאשר לפתח תקן תקשורת חדש לדור השמיני בסלולר. להיות טכנולוג מבריק לא מספיק כאן. צריך להבין – באמת להבין – בטכנולוגיה, בעסקים ובאנשים, ובעיקר באיך לחבר את שלושתם נכון.

וויקס, שהוקמה ב־2006 על ידי גיורא קפלן והאחים נדב ואבישי אברהמי, מאפשרת לכל אחד לבנות בחינם אתר אינטרנט מעוצב ומרשים. זה הרגע שבו הקורא הסביר אומר לעצמו: בסדר, וכולם גם מסנכרנים בקלות את האייפון עם המחשב דרך iTunes. אז זהו, שהמוצר של וויקס באמת נגיש לכולם. דורש עבודה – אבל רף הכניסה נמוך מאוד. יותר מ־50 מיליון איש בעולם כבר עברו אותו, ויותר ממיליון מהם גם משלמים לוויקס תמורת שיפורים כמו סל קניות או כתובת עצמאית.

אבישי אברהמי, המנכ"ל, התבלט כפרונט־מן מהרגע הראשון. היום הוא כבר חבר של כבוד במועדון המצומצם של המשפיענים והמבוקשים בהייטק הישראלי. אין הרבה אנשים שהצליחו לרתום את הטכנולוגיה כדי להפיץ מוצר למיליונים, להפוך סטארט־אפ קטן לחברה שמעסיקה אלף איש ולהביא אותה להנפקה מוצלחת בנאסד"ק.

דיברתי עם שני אנשים שבילו זמן משמעותי עם מנכ"ל וויקס. "אבישי מאוד חריף וחד, ביזנס־מן משכמו ומעלה שיודע להוביל אנשים", אומר הראשון. "הוא יודע מתי להיות חבר ומתי להיות הבוס. וכשאתה מוביל סטארט־אפ בגודל כזה זה לא פשוט". "הוא סחבק, איש שגדל בפתח תקווה, לא מנכ"ל בחליפות", ממשיך השני. "בכיף היית יושב איתו על 'גיטאר הירו' או הולך איתו לכדורגל ולמסעדות. למרות ההצלחה, ההנפקה והמיליונים, הוא נשאר עם הרגליים על הקרקע". וכל אחד מהם מדגיש בנפרד: "וויקס משקיעה המון בקהילת הסטארט־אפים, באירוח אירועים ובמתן חסות לכנסים ותחרויות", ו"אברהמי משפיע על התעשייה כמשקיע, בעזרה ליזמים ומשקיעים אחרים".

את הצלחתו ומעמדו חייב אברהמי ליכולת לשלב בין כישורים אנושיים ליכולות עסקיות וטכנולוגיות, ולנכונות לנדב ממנה לטובת הקהילה שסביבו. לא ניכנס להשוואות, אבל בהיסטוריה הלא ארוכה של הטכנולוגיה, אלה בדיוק הדברים שהופכים סתם יזם מצליח ועשיר לאדם ששולי אדוותיו משתרעים הרחק מעבר למוטת השליטה הפיננסית שלו.

.

לחצו כאן ותוכלו לקבל את גיליון המשפיעים של ליברל במתנה עד הבית

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook