fbpx

משפיעים > טכנולוגיה > רן הר נבו

0

בחודש שעבר פורסמו דו"חות רבעוניים של מרבית חברות הטלוויזיה בלוויין ובכבלים בארצות הברית. כולן, למעט אחת, ורייזון, דיווחו על ירידה במספר המנויים שלהן. סך כל הירידה – 566 אלף בתי אב, שהחליטו שהם לא צריכים יותר טלוויזיה כמו שאנחנו מכירים אותה, זו הליניארית, שמשדרת לייב מאות ערוצים. במקביל, וכמובן בקורלציה מובהקת, וידיאו און־ליין הוא תופעה שצומחת בקצב מטורף. כבר היום, 64% מסך תעבורת המידע באינטרנט בעולם מקורו בווידיאו. עד 2019 הנתח יעמוד על 80%.

תעשיית הטלוויזיה עוברת בימים אלה את אותה הטלטלה שעברה תעשיית העיתונות לפני 10–15 שנה. כמו העיתונות, תוכן טלוויזיוני לא יחדל להתקיים. נהפוך הוא – יהיה יותר ממנו ויצפו בו רבים יותר. אבל הדרך שבה יצפו, המקום שבו יצפו והחברות שישלטו בתחום, כל אלו משתנים ועוד ישתנו. השינוי הגלובלי הזה איננו יכול להיזקף לזכותו של אדם אחד. אבל יש אנשים שיכולים לזקוף לזכותם תרומה משמעותית לשינוי הזה. ביניהם יש גם ישראלי אחד: רן הר נבו.

הר נבו, שהחל את דרכו כעיתונאי, הקים יחד עם עוד שני שותפים (טל סימנטוב וחנן לשובר) את הסטארט־אפ '5 Min', שהתמחה ביצירת סרטוני הדרכה קצרים של עד חמש דקות. ב־2010 הם מכרו את החברה ל־AOL תמורת 65 מיליון דולר. הר נבו יכול היה להסתפק ב־15 מגה־בייט של תהילה ולהיות עוד סטארטאפיסט ישראלי עם אקזיט מוצלח, זה כבר מועדון אקסקלוסיבי למדי. אבל הוא המשיך ב־AOL, מונה לנשיא העולמי של AOL VIDEO והוביל את אסטרטגיית הווידיאו של החברה, שכללה גם הפקה של סדרות רשת במגוון נושאים, וגם מודל עסקי שמבוסס על רשת פרסום עולמית שמתאימה פרסומות לתכנים באופן אוטומטי (המכונה בז'רגון המקצועי "פרסום פרוגרמטי").

AOL איננה החברה הנוצצת או מעוררת ההשראה ביותר בעולם, אבל פעילות הווידיאו שלה הפכה אותה לאתר מספר 3 בארצות הברית מבחינת מספר הצפיות, שנייה רק ליוטיוב ופייסבוק. היא שימשה השראה, או לפחות הניעה לפעולה, מאות ואלפי גופי תוכן דיגיטליים – מאתרי חדשות דרך בידור ועד גופים חדשים לחלוטין – שהבינו שלא רק שווידיאו הוא מקור מבטיח למשיכת גולשים והכנסה, אלא גם שללא וידיאו הם פשוט לא ישרדו.

רן הר נבו אמנם פרש בינתיים מ־AOL (והצטרף לאחרונה לסטארט־אפ בקסטייג', שמפתח פלטפורמה שתאפשר למוזיקאים קשר ישיר עם המעריצים שלהם), אבל אין הרבה אנשים שיכולים לומר שהיו בפסגתה של תעשייה בעיצומו של תהליך טקטוני כזה.

.

צילום: תומר אפלבאום, 'הארץ'

.

לחצו כאן ותוכלו לקבל את גיליון המשפיעים של ליברל במתנה עד הבית

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook