fbpx

משפיעים 2015 > תקשורת > יוסי ורשבסקי

0

כמאמן עבר מצליח שחוזר להציל את הקבוצה מירידת ליגה, חזר יוסי ורשבסקי לערוץ 10 כדי לסיים את העונה עם אליפות היסטורית: ערוץ מסחרי ראשון הפועל תחת רישיון. ותשקוט הארץ 15 שנה (זמן תקופת הרישיון). בסיבוב הראשון שלו בערוץ, עוד היה נדמה שאפשר להתחרות בכלים של ערוץ 2, ומה זה לעזאזל משבר הכלכלי או פגיעה בשוק הפרסום. העונה הראשונה של "הישרדות" הסתיימה בהצלחה מסחררת, מילולית: אנשי הערוץ איבדו את הראש. ניסיון מוצלח אחד בבידור מושקע להמונים, שהיה עד אז נחלת ערוץ 2, גרם לערוץ להשקיע בניסיונות כושלים לשחזר את ההצלחה, והם שגרמו הפסדים עצומים, כספיים ותדמיתיים. זמן קצר אחר כך, ורשבסקי כבר הדביק את הביטוי "המיץ של הזבל" לפצצת הרייטינג של המתחרים "האח הגדול", כדי לסמן שינוי כיוון אישי, שלו ושל הערוץ. הוא לא הספיק לממש זאת, עזב ב־2012 אחרי אינספור משברים וראה את מחליפו רפי גינת חוזר לאותו קו בדיוק.

פרט לקשיים הכלכליים וכישלונות הפרוגרמינג, ניצב ערוץ 10 מול רגולטור – המדינה – שעשה לו את המוות; בשוק שמלכתחילה כמעט בלתי אפשרי להצליח בו. הריוטאל היה קבוע, כמעט בכל שנה הגיע הערוץ אל עברי פי פחת, והמסך אמור היה להיות אוטוטו מוחשך. אחרי הקדנציה הקצרה והלא מוצלחת של גינת, ירד ערוץ 10 מתחת לקו האדום בטבלת הליגה; ואז הוזעק ורשבסקי שוב. למוד ניסיון טלוויזיוני, ובעיקר כלכלי ורגולטורי. בכל מקרה, לסיבוב השני שלו בערוץ (החל ביולי 2014) הגיע המנכ"ל הישן־חדש עם דיסק אחר לגמרי בראש. לא עוד כישלונות ידועים מראש בניסיון לחקות את ערוץ 2, לא עוד הוצאות מופרזות מכספי הבעלים, ששיחקו בורשבסקי כמו ילד להורים גרושים. ערוץ 10 הפך לצבא קטן וחכם. כך למשל, משכורות העובדים קוצצו בשיתוף פעולה נדיר עם הוועד (עוד סממן לבגרות, אחרי המשברים התכופים שהיו לו עם העובדים המאורגנים בתקופתו כמנכ"ל 'הארץ'). הדגש בלוח השידורים ניתן על אקטואליה ותעודה, שחוץ מהיותן זולות יחסית להפקה, מציעות גם אלטרנטיבה למסך הנוצץ שנמצא 11 אפיקים קדימה בממיר.

הפרטנר שלו לעניין בא דווקא בדמות הירושה הפרסונלית הבולטת מעידן גינת: גולן יוכפז, מנכ"ל חברת החדשות. יוכפז הצליח לעורר את 'חדשות 10' אחרי דשדוש ארוך, להקפיץ את הרייטינג, לגדל טאלנטים חדשים ולהיות רלוונטי מתמיד בשיח הציבורי. חברת החדשות, הנכס הגדול ביותר של הערוץ, התגייסה במלוא הכוח למשימה. שיתוף הפעולה של ורשבסקי עם יוכפז; והגיבוי המוחלט שניתן לחברת החדשות בעבודתה, גם בימים שבהם הערוץ היה תלוי ברצונם הטוב של הפוליטיקאים לעצם קיומו, הם חלק משמעותי בבנייה המחודשת והמוצלחת של הערוץ.

נחישותו להציל את הערוץ הביאו את ורשבסקי לנהל ב־2015 מגעים רציניים אמיתיים עם משקיעים פוטנציאליים. כל הידיעות על משקיעים כאלה ואחרים בשנים האחרונות, התגלו כבלוני ניסוי במקרה הטוב, ועורבא פרח במקרה הרע. ההתעניינות הכנה שגילו שלמה נחמה, עמי גניגר ואילן שילוח בערוץ, מקורה אך ורק באמון שהיה להם בו; והמכירה המוצלחת לקבוצת RGE – בראשות ידידיו אביב גלעדי ומודי פרידמן – גם היא תוצאה של העבודה הקשה של ורשבסקי להפוך את ערוץ 10 למוצר נחשק.

.

צילום: אוליבייה פיטוסי, 'הארץ'

.

לחצו כאן ותוכלו לקבל את גיליון המשפיעים של 'ליברל' במתנה עד הבית

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook