fbpx

משפיעים 2015 > תקשורת > אבי ניר ואבי צבי

0

מאזן האימה הזה, תוצר הרגולציה הישראלית המקורית במיוחד, חי בכפיפה באותו ערוץ. ולמעשה, אין ממש שום קשר ישיר בין מנכ"ל קשת אבי ניר למנכ"ל רשת אבי צבי. דיונים טכניים, כמו פרוגרמינג ופרומו, נעשים על ידי דרגים נמוכים יותר. דיונים לגבי חברת החדשות, נעשים עם מנכ"ל החברה אבי וייס בנפרד, או במסגרת דירקטוריון החדשות שאותו הם מאיישים. קשר ישיר כזה לא ממש מתקיים גם בימים "רותחים", כמו בעת דיונים שהיו בעבר על מיזוג שתי החברות; או בכאלה מהעבר היותר קרוב ומההווה – סביב המאבק מול כוונות ראש הממשלה ושר התקשורת להעיף את שניהם מאפיק 22 ולתת להם לנסות לשרוד לבד – על פני שבעה ימי שידור, כל אחד.

ועדיין, צמד ה"אבים" שמחזיק את ערוץ 2, מוזכר בשנה האחרונה יותר ויותר ביחד. בעבר היה ברור שצבי יופיע אחרי ניר, בכיר אנשי הטלוויזיה בישראל, המנכ"ל הנערץ בזכיינית הנוצצת קשת. בשנה־שנתיים האחרונות, בכל הקשור לשוק המקומי, אפשר וצריך להזכיר את שניהם בנשימה אחת. הסיבה העיקרית לכך היא שורה של הצלחות תוכן והתייעלות כלכלית של רשת, שהרימו אותה ממשבצת האחות הקטנה והחלשה יחסית, לשחקנית שוות מעמד. במקביל, צבי הפך למלך הכול יכול בארגונו שלו. הוא החליף את שדרת הניהול, ואין דבר שלא יישק על פיו. מענייני כספים, ניהול ועד התוכן באחרונת דקות השידור באי אילו מתכניות הזכיינית. אנשיו נאמנים לו, ובמשרדים ברחוב הברזל יש אווירה תמידית של רוח קרב טובה. במקביל, טווה צבי עסקה להכנסת משקיע חדש (חברת אנדמול), שהשתלמה הן מבחינה כלכלית והן מבחינה תוכנית.

בקשת אין חילופי בעלים. הדירקטוריון יציב, והמעמד שלקח לצבי זמן להגיע אליו, הוא כזה שניר מסתכל עליו כבר בנוסטלגיה – כוח מוחלט ומלא, ויד חופשית מבעלי הבית. צבי וניר שניהם לא נחשבים לאנשים פוליטיים. את העבודה המלוכלכת אצל הרגולטורים הם משאירים לאנשים אחרים. לצבי, בהקשר הזה, יש גם את בעל הבית אודי אנג'ל, שנהנה מאוזן קשובה יותר (יחסית) אצל ראש הממשלה. בינתיים, הם התנחמו באחראית ישירה עליהם, שמכירה היטב את השוק ואת מצבן של החברות – אווה מדז'יבוז', יושבת ראש הרשות השנייה. בעוד שרשת מתכוננת ברצינות רבה למעבר לשבעה ימים, אם אכן ייפול הפור על כך, קשת – נדמה – מתמהמהת. ברשת ישנם אנשים שכל מרצם אמון על העניין הזה, בקשת – פחות. ועדיין, שתי הזכייניות מסתכלות מעבר לכביש ברמת החי"ל בכל בוקר, כדי להבין היכן נושבת הרוח אצל השכנה, ולכוונן עמדות בהתאם.

בזמן שצבי תפר עסקה בינלאומית מורכבת להכנסת המשקיע החדש, ניר משקיע חלק ניכר ממרצו גם הוא בזירה הבינלאומית, אבל בכיוונים אחרים לגמרי. ניר רואה את עתיד החברה כקונגלומרט תוכן עולמי, ולטובת זה הקים זרועות וחברות, שלהן הוא מקדיש תשומת לב מיוחדת. הקופונים, אלה של הכסף וגם אלה של הכבוד, כבר החלו להיפרע מזמן. במרץ האחרון אירחה קשת במסגרת 'ועידת חדשנות בטלוויזיה' את יו"ר HBO ריצ'רד פלפלר, והשיחה שניהל עמו ניר על הבמה נדמתה כמפגש בין מכרים ותיקים.

מונופולים, כידוע, לא ששים להתפרק. גם לאבי ניר וגם לאבי צבי טוב כרגע באפיק 22 – עדיין שומר המסך של ישראל – ולשניהם טוב לבנות לוח שידורים לחצי שבוע ולהחזיק רק בחצי חברת חדשות. זאת אף שדרכיהן של שתי הזכייניות היו אמורות להיפרד כבר מזמן, על פי תרחישים שונים. והנה, גם ב־2015, אבי ואבי עדיין צועדים יחד, גם אם לא שלובי יד.

.

צילום: אנצ'ו גוש, ג'יני, 'הארץ'

.

לחצו כאן ותוכלו לקבל את גיליון המשפיעים של 'ליברל' במתנה עד הבית

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook