fbpx

על הספאם ועל העוקץ // הטור של תם אהרון

ולמה הספאם תמיד מופרך כל כך?

0

שאלתם את עצמכם פעם למה הודעות ספאם כתובות רע כל כך? ואיך יכול להיות שמדענים כל כך אינטליגנטים, שלמדו רפואה ועבדו שנים כדי למצוא דרך להאריך את הפין ב־30% לפחות, לא מסוגלים לנסח מייל כמו בני אדם? (אגב, למה הפרסומות להארכת הפין אף פעם לא נמצאות במגזינים של ג'יפים? תחשבו על זה. זה אל"ף־בי"ת של שיווק ממוקד).

ולמה הספאם תמיד מופרך כל כך? כמה חרמן אתה צריך להיות כדי לחשוב שיש בחורות ממש באזור שלך שמחפשות בדיוק הרגע מין עם גבר צעיר? מתי לנשים היה כל כך קשה להשיג סקס שהן פשוט היו חייבות להירשם לאתר הסקס הסודי? (וגם, כמה סודי האתר הזה יכול להיות אם מפרסמים אותו באתר הפורנו שאתה גולש בו? הרי, אם זה פורנו רגיל, יש עוד צבא שלם של חרמנים שהולכים להציע את עצמם לג'ניפר, העלמה במצוקה מ־Bnei Brak. ואם זה פורנו חריג – כנראה היא לא בקטע שלך ואתה לא בקטע שלה ממילא).

וכמה טיפש אתה צריך להיות כדי לחשוב שיש נסיך אפריקאי גולה שבמקרה קוראים לו באותו שם שלך, והוא חייב את העזרה שלך בלחלץ כספים מחשבון בנק בשווייץ? כמה נפוץ השם צחי בניגריה, לדעתך?

הסיבה לאנגלית הקלוקלת ולעלילות המופרכות (בספאם, לא בפורנו) היא שהמיילים האלה מנוסחים בצורה טיפשית בכוונה, כדי לסנן מראש אנשים חכמים שבהמשך התהליך לא יגלו סקפטיות ויעשו אחורה־פנה מהעוקץ שלך. דואר זבל מועבר בתפוצה עצומה, חסרת תקדים בהיסטוריה האנושית, והניגרים הערמומיים, והבחורות החרמניות, והמדענים מגדילי הפין, הם כולם רוצים למצוא את הטיפשים שבטיפשים, כדי לחלוב אותם כמו שצריך.

הרי אם המודעה הייתה מנוסחת בצורה יותר אמינה היא הייתה תופסת ברשת אנשים חכמים יותר, שבשלבים מתקדמים של העוקץ היו מבינים שהדרך להגדיל להם את הפין היא לעשות זאת באופן יחסי על ידי הקטנת נפח הארנק בכיס, מנתקים עם העוקץ יחסים ואולי אפילו מנסים לפגוע בו בדרך כזו או אחרת. זה בזבוז של משאבים. או שאני טועה, והספאמים האלה הם אמיתיים. אולי איפשהו, בינינו, מסתובב מישהו שהיה מספיק אמיץ כדי לקבל כסף מנסיך ניגרי, להשקיע אותו בהגדלת פין ולשכב עם שכנה בודדה בעזרת הפין הגדול והחדש שלו. אבל אם אני צודק – הספאמרים עלו פה על משהו. והם לא היחידים.

"הערבים נעים בכמויות לעבר הקלפי. עמותות השמאל מביאות אותם באוטובוסים". "הדורס הבדואי הוא מדאעש כי היו לו שלושה גיליונות עיתון עם כתבה על דאעש". "אנחנו בעיצומה של אינתיפאדת הצתות". "בהשבעה שלי היו מיליון וחצי אנשים". "לא אמרתי את הדבר הזה שתועדתי אומר בכל אמצעי תקשורת שיש על הפלנטה". כבר כתבו הרבה מאוד על זה שאנחנו נמצאים בעידן פוסט־אמת, אבל יש עוד זווית בסיפור הזה. גארי קספרוב, השחמטאי והפוליטיקאי הרוסי, כתב בחשבון הטוויטר שלו ש"לשקרים ברורים יש מטרה עבור ממשלים: הם בודקים מי מאתגר אותם, ומי חוזר עליהם בצייתנות". ואני למדתי מהציוץ הזה לא מעט; קודם כל, שאני עוקב אחרי אנשים משעממים בטוויטר, אבל חשוב מכך – שהסיבה שהשקרים של הפוליטיקאים נהיו בוטים כל כך היא שהתכלית שלהם השתנתה.

הרי פוליטיקאים משקרים, זה לא חדש. אפילו להגיד שזה לא חדש זה לא חדש. זה קרה לאורך כל ההיסטוריה ובמידה מסוימת זה חלק מהמשחק. אני אפילו משתייך לשושלת ארוכה של אנשים שמתפרנסים מזה, והכל בסדר (ביום שבו פוליטיקאים יפסיקו לשקר אני אצטרך לחזור להיי־טק, ועוד לא נולדה האמת שבשבילה אני מוכן שזה יקרה). אבל השקרים שפוליטיקאים מספרים היום לא נועדים רק לרמות את הציבור באופן הישיר והישן של הצגת עובדה שגויה, אלא בעיקר מסמנים באופן ברור שתי קבוצות: אלה שמספיק טיפשים ו/או נאמנים כדי לקנות את הנרטיב שלהם, ואלה שלא. כשהשקר הופך לכל כך אינהרנטי עבור המנהיג שמספר אותו, מי שיוצא נגד השקר בעצם יוצא נגד המנהיג. וכשהמנהיג כל כך מזוהה עם המדינה ועם פטריוטיות, מי שיוצא נגד המנהיג יוצא נגד המדינה ונחשב בוגד. גם בעיני המנהיג, וגם בעיני הקבוצה הראשונה.

וזאת הסיבה שהפוליטיקאים כבר לא מנסים לנסח את השקרים שלהם בצורה שיהיה קשה להפריך אותם. כי הם לא סתם משקרים, הם מספימים. הם יודעים שאף אחד כבר לא סומך על העיתונות, שתפקידה לסנן את דואר הזבל הזה, אז הם מפיצים את השקרים הבוטים ביותר במטרה לעקוץ את האנשים הפתיים ביותר והנאמנים ביותר.

אז נראה לי שאפשר להפסיק ללכת בננות סביב היעדר הבושה של ביבי ושל טראמפ כשהם משקרים לציבור במצח נחושה. די. זה לא אובדן בושה, זו החלטה אסטרטגית ומודעת שצריך להבין אותה כדי להבין מה עושים איתה. הגיע הזמן לתקופת הפוסט־פוסט־אמת, כשהקרב הוא כבר לא רק על העובדות, אלא על ערכים ואידיאולוגיה וראיית עולם. אמת עובדתית זה חשוב, וברור שצריך להמשיך לעמוד עליה – אני טענתי כך כבר לפני חצי שנה כשהמצאתי את המונח "פוסט־אמת" (כל מי שטוען אחרת הוא פייק ניוז) – אבל אמת עובדתית לא תשנה הרבה כל עוד יש אנשים שמוכנים להתעלם ממנה. וצריך לשכנע את האנשים האלה. ובשביל זה צריך אידיאולוגיה, וראיית עולם ברורה, ואומץ. אם רק הייתה שיטה אמיתית להגדיל את איבר המין בלפחות 30%.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook