fbpx

משפיעים 2017 > תקשורת > אמנון אברמוביץ' ורביב דרוקר [נחמה דואק]

0

אם יש משהו שמדיר שינה מעיניהם של בני הזוג נתניהו, זה אזכור שמותיהם של הפרשנים הבכירים בערוץ 2 ובערוץ 10, אמנון אברמוביץ' ורביב דרוקר. ואם שמותיהם מוזכרים בנשימה אחת, זה גורם לוויברציות בלתי נשלטות.
לשונם חדה, קשריהם ענפים ומגיעים עד לצמרת עולם המשפט, הכלכלה, החקירות, המשטרה, הכנסת, הממשלה. ידם בכל. הם קובעים סדר יום. משפט אחד, ידיעה אחת, מאמר אחד, קובעים את הכותרות של מהדורות החדשות ושל עיתוני הבוקר למחרת היום. מידת השפעה כזו של אנשי תקשורת היא יחידה במינה ודורשת תעצומות נפש, דיוק ובעיקר מחייבת צניעות, שבמידה מסוימת חסרה לשניים. מחייבת ידיעה, שכל פרסום חייב להיות מהוקצע ובדוק, בעיקר כשמדובר בחשיפות הקשורות לצמרת השלטונית.
לשניים יש לצרף את כתב המשפט של חדשות 2 גיא פלג, שסגנונו הפך קאלט והצורך שלו והדחף להביא סקופים, חדשים לבקרים, לא נחלש עם השנים. אם רק נתייחס לשנה האחרונה והדרמטית – אברמוביץ' הביא לפתחנו את פרשת המתנות. אין היום איש במדינה שלא נחשף להרגלי השתייה של גברת נתניהו והרגלי העישון של ראש הממשלה לצד הנהנתנות והדרישה לקבל מתנות יקרות ערך ממיליונרים, שמנגד חפֵצים להתחכך בשלטון ואולי גם לקבל טובות הנאה.
דרוקר חשף את פרשת הצוללות המטלטלת, שהפכה לתיק 3000 אדיר הממדים. כסף גדול. ענק. מיליארדים. מעורבות של פרקליטו וקרוב משפחתו של נתניהו, דוד שמרון, אלופים במיל' ועד המדינה מיקי גנור. חשיפה, שייתכן כי בסופו של דבר תגיע גם לראש הממשלה, למרות שבתחילתה חזרו ואמרו שראש הממשלה אינו מעורב, טון שבאחרונה השתנה קמעה.
גיא פלג עוסק בכל, מהמעונות ועד הצוללות, וכמובן תיקי 1000 ו־2000 שבאמצע. גם ברוך קרא, עמיתו של דרוקר ב'המקור' והפרשן המשפטי של חדשות 10, והכתב הצעיר אביעד גליקמן, נותנים עבודה מבורכת. החשיפות של פלג בתיק 2000, הפגישות שהוקלטו בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין המו"ל של 'ידיעות אחרונות' ארנון (נוני) מוזס, היממו את הפוליטיקאים, העיתונאים והציבור. הקלטות מביכות שלכאורה מראות איך סוחרים בעיתונים ובעיתונאים לתועלת הדדית. בתיק זה ובתיק 1000 יש גם עד מדינה. ארי הרו, לשעבר יד ימינו של נתניהו. וצריך לקרוא טוב־טוב את הדברים – יש עד מדינה נגד ראש ממשלה מכהן. זה אמור להרעיד את אמות הסיפים, גם אם נתניהו שב ומדקלם – לא יהיה כלום, כי אין כלום.
את דרוקר נתניהו מחרים. עם אברמוביץ' המצב שונה. מורכב עד הזוי לעיתים (מומלץ לצפות בתגובתו של אברמוביץ' לסיפור החקיין יוסי וידר בתוכנית 'שש עם'). לצד עבודתם העיתונאית העמוקה, החשובה, המדויקת והאחראית, יש גילויים של ניסיונות הפחדה, איומים לפגיעה פיזית בהם, עד כדי צורך באבטחה צמודה. והמאיים והמסוכן ביותר – קריאות להחלשת כוחה של התקשורת וסתימת פיות. עיתונאים, ובעיקר המוזכרים מעלה, מרגישים מאוימים ומקבלים איומים על חייהם. כל מי שמעלה פוסט או ציוץ נגד ראש הממשלה וחצר החנפנים שסביבו, זוכר למטר של גידופים ואיומים. זוהי דרך מסוכנת, מדרון חלקלק שאסור לאף אחד להתיר שימוש בו. הדמוקרטיה הישראלית הפכה שברירית וטוב שיש קולות כמו של דרוקר, אברמוביץ', פלג ואחרים, שלא מהססים לומר את דבריהם ולהרים אבנים, גם אם תחתיהן מתגלים עקרבים, כי אין מחטא כאור השמש.

רשימת המשפיעים מתפרסמת במלואה בגרסה המודפסת של המגזין 'ליברל'. לפרטים על מבצע מנויים חדש ואטרקטיבי לחצו כאן

צילום: דודו בכר, מוטי מילרוד, הארץ

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook