fbpx

משפיעים 2017 > שבטים וחברה > ליאור שליין // מאת: הדס ריבק

0

בעולם שבו הרייטינג הולך והופך משני לשאלה כמה אתה ויראלי ברשת, ליאור שליין פיצח את השיטה. בעידן שבו "פייק ניוז" הוא ביטוי שגור בפיהם של פוליטיקאים, המונולוגים של שליין תמיד אקטואליים, בנושאים פוליטיים ובנושאי דת ומדינה, מצחיקים ומתוחקרים לעילא, הם שיחות מכונת הקפה מדי ראשון בבוקר. כשהאכסניה, ערוץ 10, מאפשרת את זה, שליין נכנס בכל הכוח בשרים, בחברי כנסת מימין ומשמאל וגם ברבנים.

וכך, לחרדים יש את הדרשה השבועית של הרב מדי שבת, ולחילונים יש את המונולוג של ליאור שליין בתוכנית 'גב האומה' בערוץ 10.

ואין לך הוכחה טובה יותר לכך שאתה משפיע, מזה שפוליטיקאים מטריחים את עצמם לצאת נגדך בפוסטים בפייסבוק (השר נפתלי בנט) ובראיונות בתקשורת (השר גלעד ארדן). העזיבה של גורי אלפי את תוכניתו התגלתה כמכה קלה בכנף, כשאת השורות ממלאים בכישרון רב רותם אבוהב ועידו רוזנבלום לצד תם אהרון, אורנה בנאי ועינב גלילי.

שליין הואשם על ידי שר החינוך ב"התגרבזות", אבל המערכת שלו מקפידה על פאנל שוויוני עם ייצוג לנשים, מזרחים, הומואים וגם ימנים נצפים שם מפעם לפעם. למרות הסכינים המושחזות של הפאנל, פוליטיקאים רבים מנצלים את הבמה ומגיעים להשתתף בתוכנית. מצחיק שדווקא מי שרואה בעצמו לפיד לחילונים, יו"ר תנועת יש עתיד, ומי שהיה הראשון לזהות את הפוטנציאל של שליין אל מול המצלמה, הפך להיות סרבן הראיונות הראשי של התוכנית; זאת בזמן ששליין עצמו מיצב עצמו סופית כגיבור השבט החילוני המוכה והמצטמק בישראל.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook