fbpx

משפיעים 2016 | לא משפיעים | גבי אשכנזי

0

באותו יום שבו פורסמו שלטי חוצות שקראו לאהוד ברק לחזור לפוליטיקה, שהה גבי אשכנזי בארה"ב, והעביר הרצאה בכנס עסקי בלוס אנג'לס. אחת לחודש הוא מעביר הרצאה, לעתים הוא נשאל מה דעתו על המצב באזור, על הפלסטינים, על כלכלת ישראל. את מה שהוא לא עושה בארץ הוא עושה שם. עונה על שאלות ומפרט את השקפת עולמו. אם כי גם שם הוא נזהר, לא אומר הרבה ולא מייצר חומרי נפץ תקשורתיים. על רוב דבריו היו חותמים גם נפתלי בנט ויאיר לפיד, משה יעלון ומשה כחלון, וגם גדעון סער, כולם שותפים פוטנציאליים של אשכנזי, כאלה שמידת שיתוף הפעולה ביניהם נבדקה בסקרים ונמצאה מתאימה.

דווקא בשנה שבה נסגר התיק נגדו בפרשת הרפז, אשכנזי נעלם. למה הוא שותק, מדוע בחר לא להשפיע, למנף את האהדה הציבורית כלפיו כדי לחולל שינוי. הוא מהיחידים שיכולים לככב בראש סדר היום הציבורי, לדבר על מידע וניסיון אמיתיים, לחשוף את נתניהו בקלונו, כפי שרק מעטים מכירים אותו. במהלך ארבע שנות החקירה המשטרתית נגדו, אשכנזי הפך לאדם החשוף ביותר בפני רשויות החוק. ערימות של הקלטות, צבאיות, פוליטיות ואישיות, נשמעו באוזני החוקרים. הררי מסמכים נאספו. אשכנזי נוקה. לחבריו הקרובים הוא אומר שעדיין לא הגיעה העת לשנות, שאנחנו לא סובלים מספיק, שרק ברגע שנגיע לנקודת רתיחה ניזכר שיש פה משהו אחר מלבד נתניהו. כשיגיע הרגע, יש עדיין סיכוי סביר שהוא יקפוץ על העגלה הפוליטית. עם לפיד/סער/כחלון/יעלון. במפלגת העבודה זה כבר לא יקרה. הוא גם לא יתעקש על הבכורה, בניגוד למה שסברו בעבר.

בינתיים אשכנזי יושב על הגדר. נפגש מעת לעת עם עיתונאים ופוליטיקאים, אבל בשקט. עומד בראש קרן רש"י, יו"ר של סוכנות ביטוח גדולה, מרצה, משחק עם הנכדים, תנו לו רגע פנוי והוא מיד מציף אתכם בווטסאפ עם תצלומים שלהם. פה ושם מגיע לאירועים חברתיים, בקיץ הפליג עם חבריו  למונטנגרו ולקרואטיה, עשו חיים, אשכנזי צלה דגים ואפה פשטידות. לכו תקימו מדינה מדגים ומפשטידות.

אחרי שיהודה וינשטיין הורה על סגירת תיק החקירה נגדו, אשכנזי מיהר להניח תפילין בטנק של חב"ד, תמיד טוב לשמור על קשרים נאותים עם הדתיים. יום למחרת ההודעה של היועץ, ניבאו לו הסקרים הצלחה. אחד מצא שיחד עם לפיד וכחלון ייקח 29 מנדטים. אחר נתן לו 29% בסיכוי להביס את נתניהו. סקר אחר מצא שיחד עם כחלון וסער, תביא השלישייה 23 מנדטים לעומת 22 של הליכוד. המערכת הפוליטית סערה. לפיד הוא עדיין המחזר הכי נמרץ בדלתו של הרמטכ"ל לשעבר. אם יגיד כן, יקבל את המקום השני ביש עתיד. גם בנט חושב שיש סיכוי שאשכנזי יצטרף אליו, בדרך להפוך אותו למפלגת מרכז־ימין ולא רשימה סקטוריאלית. "מתנהל פסטיבל של איפה יהיה גבי”, אומר איתן כבל. בינתיים מתברר שאשכנזי כאן אבל לא איתנו.

.

צילום: מוטי מילרוד, הארץ

.

למבצע מנויים אטרקטיבי וחדש – 49 ש"ח לשלושה חודשים ראשונים – לחצו כאן

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook