fbpx

משפיעים 2016 | אקדמיה | אוריאל רייכמן

0

אנחנו, מציג את עצמו המרכז הבינתחומי בהרצליה, פועלים לפי מודל אוניברסיטאות העלית בארצות הברית. ה־Ivy league. ליגת הקיסוס. זה משפט הפתיחה באתר של מוסד הלימודים הגבוהים הכי יקר בישראל, וכנראה גם הכי מבוקש. המייסד, הפרופסור למשפטים אוריאל רייכמן, כיוון עמוק, לכיס ולסנובה. זה מצליח. זו אולי ליגת החומוס, אוכלים־הולכים, למי יש זמן לחכות 200 שנה כדי שהקיסוס יכסה את כל הבניין כמו בהרווארד או בייל, אבל חוץ מזה, רייכמן והליגה ההיא זה אותו דבר.

כמעט. משלמים המון, גם פה וגם שם, אבל כדי להיכנס להרווארד, אתה צריך, חוץ מכסף, גם להיות התלמיד הכי טוב בתיכון. בהרצליה, מספיק צ'ק מהורים עשירים. ליגת הקיסוס מובילה את טבלת פרסי הנובל של העולם – ככה בוחנים איכות של מוסד אקדמי – וברייכמן עדיין לא עושים בכלל תואר שלישי, אבל אלה זוטות. הקמפוס כיפי, המרצים הכי טובים מעבירים את החומר, והכי חשוב, בהפסקות ובכיתות, בקפטריה ועל הדשא, אתה מתחכך עם הבנים והבנות של אלה שמנהלים פה את הכל.

רייכמן הוא יזם מדהים. כנסים בינלאומיים, מכוני מחקר, בכל שבוע פורח שם משהו חדש. הם קילפו  את כל הטרחנות והשעמום מעולם האקדמיה, הם ביטלו את מסלולי ההצטיינות והעבודה הקשה, והגיעו אל לב הנוסחה הישראלית. לא חשוב מה אתה לומד, אלא עם מי אתה עושה את זה.

.

צילום: גבריאל בהרליה

.

למבצע מנויים אטרקטיבי וחדש – 49 ש"ח לשלושה חודשים ראשונים – לחצו כאן

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook