fbpx

האם הטלוויזיה הבריטית הולכת ושוקעת?

0

היה זה סוף השבוע הראשון של חודש ינואר השנה. בחוץ נרשמה טמפרטורה של 15 מעלות מתחת לאפס. 47 מיליוני אמריקאים נצמדו אחד לשני, וביחד למסכי הטלוויזיה, כדי לצפות בדרמה הגדולה שהתחוללה בשידור חי. שער בשנייה האחרונה של משחק הפוטבול שלח את ה“פורטי־ניינרס“ לפלייאוף על חשבון ה“פאקרס“. לתושבי סן־פרנסיסקו נעשה חם. לאלו של וויסקונסין נעשה קר עוד יותר. המשחק, ששודר ברשת FOX, שבר שיא רייטינג בן 25 שנה.

שיאי רייטינג זה סיפור של חורף. אולי בגלל זה נשבר שיא טלוויזיוני נוסף באותו ערב. לא פחות מ־10.2 מיליוני אמריקאים צפו בפרק פתיחת העונה הרביעית של הסדרה הבריטית ”אחוזת דאונטון“, שהפך בכך לפרק הבכורה הנצפה ביותר לסדרת דרמה בערוץ הציבורי האמריקאי (PBS). ראוי לציין שהערוץ הזה משדר ברציפות כל ערב כבר 43 שנה. באותה שעה שודרו בערוצים המתחרים להיטי פריים טיים כמו ”האישה הטובה“, ”איש משפחה“, ספיישל ג‘ימי פאלון ו“Revenge“. ”אחוזת דאונטון“ עקפה את כולם. עברו שבועיים. הפריים טיים החדש של PBS נראה כך: קודם שודרה ”אחוזת דאונטון“ ומיד אחריה פרק פתיחת העונה השלישית של ”שרלוק“, גם סדרה בריטית. בסוף העונה, כשהשתיים שברו שיאי רייטינג עונתיים, הוכתר מבצע ”שתי בריטיות בערב אחד“ בהצלחה. אמריקה מצאה את עצמה יושבת בכל יום ראשון על הספה בסלון, מול המסך הקטן, טובלת בנימוס עוד ביסקוויט בכוס התה שלה, מתמכרת ביעילות מנומסת למבטא הבריטי.

בשנים האחרונות אמריקה מאוהבת. לעזאזל, הטלוויזיה בלונדון באמת מצוינת. חנוך לוין שוב צדק. אלוהים, נצור את המלכה. כאן וכך – בשיר הלל שמעניק את החותם הסופי למיטב הקלישאות שאוחזות בתפיסה רבת־השנים שלפיה הטלוויזיה הבריטית היא הטובה והאיכותית בעולם, עדיין – הייתה אמורה להסתיים הכתבה. ובכן, כמעט.

יצאנו למסע מעמיק חוצה יבשות ותקופות כדי לברר איך ולמה ירדה הטלוויזיה הבריטית מגדולתה. 

רוצים לקרוא את כתבתו המלאה של פיני אסקל? הירשמו לקבלת מגזין מתנה

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook