fbpx

הכל קשור // מצעד הקונספירציות הפוליטיות הגדול // מאת יותם ירקוני

היהודים שולטים בעולם | הציונים הניעו את השואה | גולדה חיכתה למלחמת יום כיפור | האמריקאים ייצרו את הצונאמי באסיה | ושמעון פרס רצח את עפרה חזה

0

השמאל שולט בישראל. זה ידוע.

נכון שהשמאל אף פעם לא מנצח בבחירות, אבל זה לא חשוב. כי ממילא כל מי שמקבל מהנשיא את המנדט להקים ממשלה הוא לא יותר מבובה. ובחוטים של הבובה מושכים בעלי ההון השמאלנים, השופטים השמאלנים, המו"לים השמאלנים ואנשי הרוח השמאלנים.

פתחו עיתון. לכו להצגה. שבו באולם הדיונים של בית המשפט. זה לא מקרי. זה מתוכנן. זה מאורגן. יש אליטה, ויש לה מטרה, והיא לעולם לא תוותר. לפני מאה שנה הם קראו לזה סוציאליזם והניפו דגל אדום. היום הם קצת מתביישים, אז הם קוראים לזה זכויות אדם. אלה רק מילים. המטרה נותרה אותה מטרה: השמאל מנסה למחוק את הזהות היהודית שלנו ולהפוך אותנו לסתם עוד עם. ככל העמים. כל הנסיגות וכל הפינויים, כל העתירות וכל החוקים – זה פשוט חלק מהשיטה. יש שיטה.

היהודים שולטים בעולם. גם זה ידוע.

נכון שהיהודים מהווים פחות מרבע אחוז מאוכלוסיית העולם, אבל זה לא חשוב. כי מאחורי הקלעים הם אלה שמושכים בחוטים. היהודים שולטים בוול סטריט, והם שולטים בהוליווד וגם בוושינגטון, והם שולטים בפייסבוק ובגוגל.

זה בכלל לא משנה אם נשיא ארה"ב הוא אלכוהוליסט לשעבר מטקסס, ליברל שחור משיקגו, או נדל"ניסט ניו יורקי שתופס נשים מאיפה שהוא תופס. אם תסתכלו טוב, תמיד תמצאו את היהודים שמפעילים אותו. לפעמים זה הפטרון התורם, לפעמים זה החתן או ראש הסגל, ומדי פעם צריך להתאמץ קצת יותר כדי לזהות את חבורת האינטלקטואלים שמכתיבה את הנשיאות. הם כמעט תמיד יהודים. זה נכון גם כשהם אולטרה־ליברלים, וגם כשהם ניאו־שמרנים שפולשים לעיראק. וזה לא מקרי. זה מתוכנן. זה מאורגן. יש יהודים בעולם ויש להם מטרה והם אף פעם לא יוותרו עליה: לשלוט בעולם. זה חלק מהשיטה. ויש שיטה.

ועכשיו ברצינות: השמאלנים לא שולטים במדינת ישראל, והיהודים לא שולטים בעולם. אם זו הייתה האמת, היא כבר מזמן הייתה נחשפת. אם אכן היו מזימות מתוכננות ומאורגנות, כבר היינו שומעים עליהן. משהו היה דולף. העיקרון הפילוסופי המכונה 'התער של אוקהם' קובע ש"אין להרבות בישויות יותר מכפי הצורך". או במילים אחרות: כאשר לתופעה מסוימת מוצעים מספר הסברים – יש להעדיף את ההסבר הפשוט והחסכוני ביותר. "פשטות", אמר ליאונרדו דה וינצ'י, "היא החוכמה האולטימטיבית".

כך שברור שהיהודים אינם שולטים בעולם. זה הרבה יותר פשוט: מי שבאמת שולט בעולם הם אנשי הלטאה. Reptilians – חייזרים זוחלים שהגיעו אלינו מהכוכב הידוע אלפא דרקוניס. כאן אצלנו הם שותים דם ומשנים צורה לבני אדם כדי לצבור כוח פוליטי ולשלוט בכדור הארץ. לא מאמינים? תוכיחו.

גם אתה ברוטוס

תיאוריות קונספירציה, או תיאוריות קשר, הן דבר די מטעה. על פניו מדובר בתרגיל מחשבתי מהפכני: קחו את המציאות כפי שאתם מכירים אותה, ועכשיו תמציאו סיפור אחר לגמרי שמסביר אותה. שמרו על העובדות, אבל את הנרטיב תזרקו ותחליפו באחר. זה חתרני.

אבל כשבוחנים לעומק את תיאוריות הקונספירציה הרווחות, מתברר שההפך הוא הנכון. יותר מכל הן מצביעות על שמרנות. שמרנות כמעט דתית. בבסיסן עומדת התפיסה שיש תכנית גדולה. שיש שיטה בעולם הזה ושמישהו עומד מאחוריה, גם אם המישהו הזה הוא לא אלוהים הטוב והמיטיב אלא כוח רע ומשחית. וזה עוד דבר אופייני לתיאוריות קונספירציה: הן עושות הבחנה מאוד ברורה בין טוב לרע.

תיאוריית קונספירציה מוצלחת היא כזו שקשה עד בלתי אפשרי להפריך אותה. ההיסטוריון מיכאל ברקו מונה שלושה יסודות מרכזיים שקיימים בכל תיאוריה כזו: 1. אין דבר שקורה במקרה – הכל מתוכנן. 2. אסור להאמין למה שרואים ושומעים – האמת תמיד נסתרת. 3. הכל קשור בהכל.

מקור המונח קונספירציה נעוץ במזימה לרצוח את שליט רומא יוליוס קיסר. הקושרים כונו "קונספירטורים", מלשון "לנשום ביחד". כלומר, הם היו צריכים להתקרב איש אל רעהו ולהתלחש כדי להוציא את תכניתם לפועל.

האדם המציא תיאוריות קונספירציה עוד הרבה לפני ברוטוס, אבל חוקרים מאמינים שהן החלו להתגבש ברצינות רק בזמן המהפכה הצרפתית. ב־1791 יצא לאור הספר 'להפשיל את הרעלה' שגילה כי מי שעמדו מאחורי המהפכה הצרפתית היו הבונים החופשיים. שנה אחר כך יצא לאור 'מצבתו של ז'אק מולאיי', שכבר עירב גם את מסדר האבירים הטמפלרים במזימה. הדברים אינם קורים סתם כך.

התיאוריות נוטות לפרוח בימי חוסר ודאות, ובעיקר בעת משבר כלכלי או פוליטי. האמון במערכי הכוח נסדק, ואיתו נסדק גם ההיגיון שמחבר ביניהם. במאה ה־20 התיאוריות עלו ופרחו, כשהשיא היה בימי המלחמה הקרה. עם הזמן התברר שהיה גם היגיון בשיגעון. חלקן התבררו בדיעבד כנכונות. האמריקאים אולי לא ביימו את הנחיתה על הירח, אבל הם בהחלט תכננו לפגוע באזרחים אמריקאים על אדמת ארה"ב כדי לתרץ פלישה לקובה והחלפת המשטר שם (ר' בסוף הכתבה).

היטלר לא לבד // קונספירציות סביב שואת יהודי אירופה

כשראש ממשלת ישראל אומר קבל עם ועולם שהמופתי הפלסטיני הוא שדחף את אדולף היטלר ב־1941 להשמיד את יהדות אירופה – מה הוא בעצם אומר? איזה הלך רוח הוא מבטא בקביעה ההיסטורית המעוותת הזו, שהיטלר רק רצה לגרש את היהודים אבל המופתי פחד שהם יגיעו לפלסטינה ולכן שכנע את הפיהרר "לשרוף אותם"? בנימין נתניהו רומז לכך שיש כוח חזק מאוד בעולם שמטרתו להשמיד יהודים ושאין לכך כל קשר להקמת המדינה היהודית או למעשיה. הכוח החזק הזה יכול לשנות צורה ושם, ואפילו מקום, אבל הוא תמיד אותו כוח ויש לו אותה מטרה. זו יכולה להיות נערה עם מספריים בירושלים, או דיקטטור נאצי בברלין. מחתרת סוציאליסטית בלבנון או ארגון טרור סוני בעזה. באותו אופן אפשר גם לדלג על פערי זמן גדולים, ולקשור בין קורות היהודים בפרס כמה מאות שנים לפני הספירה לבין המשטר השיעי־מהפכני באיראן של ימינו. הכוח הוא תמיד אותו כוח. יש מזימה.

אבל הטריק הזה עובד לשני הכיוונים. כי אם ביבי יכול לנקות את הנאצים מאחריות רעיונית לשואת היהודים – גם האנטי־ציונים יכולים. ספרות הקונספירציה, הן המודפסת והן המקוונת, מתפוצצת מרוב תיאוריות על "המזימה הציונית שעומדת מאחורי השואה". לציונים ולנאצים, טוענים חסידי הקונספירציות, הייתה בעצם אותה מטרה: לחסל את יהדות אירופה. הנאצים רצו לטהר את היבשת מבחינה גזעית, הציונים רצו לאכלס את ארץ ישראל בהמוני יהודים. לצורך העניין הזה הם שיתפו פעולה.

וכמו במקרה של המופתי, יש גם עובדות היסטוריות שאפשר להישען עליהן. עובדות היסטוריות דומות למסלול הריצה בתחרות קפיצה לרוחק: תופסים עליהן תנופה ואז מתעופפים אל אגם החול של הקונספירציות. אז בהתחלה נשענים החסידים על הסכמי ההעברה שחתמה הסוכנות היהודית עם גרמניה הנאצית ב־1933. לפי ההסכמים הללו הורשו יהודי גרמניה למכור חלק מנכסיהם ולעלות לארץ ישראל. מלחמת העולם השנייה עוד לא נראתה אז באופק, וכ־50 אלף מיהודי גרמניה אכן עלו ארצה בשנים הבאות במסגרת ההסכם (הסכם ההעברה היה מצוי במחלוקת פוליטית חריפה ביישוב, ולא מעט תיאוריות קונספירציה קשרו בין רצח חיים ארלוזורוב לבין המו"מ עם הנאצים).

אחר כך מזכירים החסידים את אדולף אייכמן ומפקדו באס.דה, הרברט האגן, שנפגשו בברלין ב־1937 עם יהודי מפלסטינה בשם פייבל פולקס, אותו חשבו לבכיר בארגון ה'הגנה'. הם דיברו על האצת קצב עליית היהודים מגרמניה לארץ ישראל בתמורה לשיתוף פעולה מודיעיני בין המחתרת הציונית לבין הביון הגרמני. אייכמן והאגן הבטיחו לשקול. באוקטובר הם הגיעו לחיפה. הבריטים סירבו לתת להם ויזה, ושני הקצינים הנאצים נאלצו להמשיך לקהיר, שם נפגשו עם פולקס. לימים יטען פולקס שהוא שיחד שוטר בריטי ב־20 לירות כדי שיגרש את הנאצים מחיפה, ושבכל מקרה הוא אמנם היה חבר ב'הגנה' אך מעולם לא היה בכיר בארגון, ושאת כל המגעים עם הנאצים ניהל על דעת עצמו. דבר לא יצא מהמגעים הללו, מה שמעולם לא הפריע לחסידים לחגוג ולצטט את אייכמן. לימים, כשהוא גולה בארגנטינה כ"ריקרדו קלמנט", טען אייכמן באוזני העיתונאי הנאצי וילם סאסן כי התפעל מאוד מהציונים: "לו הייתי יהודי ודאי הייתי הופך לציוני נלהב. אינני יכול לדמיין שום אפשרות אחרת. למעשה, הייתי הציוני הכי נלהב שאפשר לחשוב עליו".

וכך זה נמשך ונמשך. ב־1941 הציע מנהיג לח"י אברהם שטרן לנאצים שיתוף פעולה אסטרטגי. ויואל ברנד וישראל קסטנר מוועד העזרה וההצלה ההונגרי ניהלו ב־1944 מו"מ אינטנסיבי עם אייכמן ועם נציגו של הימלר, קורט בכר. ובסלובקיה, מאמץ דומה גם הצליח באופן חלקי. הכל נכון, כמובן. אבל אלו בסך הכל פירורים קטנים בשולי ההיסטוריה. ניסיונות מקומיים לנצל הזדמנויות. מי שרואה שיטה רואה אותה בכל מקום, אבל במקרה הזה הציונות עדיין הייתה תנועת שוליים אפילו בתוך העולם היהודי. כפי שלא היה בכוחה לעצור את השמדת היהודים באירופה, כך גם לא היה בכוחה לחולל אותה.

כיפור ידוע // מי הניע את המלחמה ב־1973?

קונספירציות אוהבות אירועים עצומים ובלתי נתפסים כמו השואה, או להבדיל, אסונות טבע אדירים. הצונאמי שפקד את דרום מזרח אסיה ב־2004 נוצר לדעת רבים לא בגלל רעידת אדמה בעוצמה 9.1 בעומק האוקיינוס ההודי, אלא בעקבות ניסוי אמריקאי בנשק חדיש ומתוחכם.

אבל לפעמים הנטייה הקונספירטיבית מתפתחת מתוך מבוכה גדולה. מתוך רצון לספק הסבר משכנע ומכובד יותר מ"סתם פישלנו". כך ארה"ב כלל לא הופתעה מהמתקפה היפנית על פרל הארבור – אלא חיכתה לה ולהשפעה האדירה שלה על הציבור האמריקאי, כדי לסחוף אותו לקונצנזוס על הצטרפות למלחמת העולם השנייה. וכך ברור שאיש אחד עם רובה לא יכול היה לגבור לבדו על מערך האבטחה הצפוף של נשיא המעצמה החזקה בתבל. שלא לדבר על להפיל את המגדלים התאומים בניו יורק מבלי לירות כדור אחד בדרך לתאי הטייסים.

צילום: הספרייה הלאומית ע״ש קנדי

צילום: הספרייה הלאומית ע״ש קנדי

ישראל היא פרובינציית קונספירציות קטנה מאוד לעומת חללית האם האמריקאית, אבל גם לנו יש מורשת של כישלונות מפוארים. וגם לנו קשה לתרץ אותם. 22 שנה לפני שראש הממשלה נרצח בכיכר העיר לעיני מאבטחיו הרבים, נתפסה ישראל בלתי מוכנה בעליל כשצבאות מצרים וסוריה הפתיעו אותה בהתקפה משולבת. זה קרה ביום כיפור, ומאז הפך "יום כיפור של ה___", למונח ישראלי שגור המבטא הפתעה וכישלון.

תיאוריות הקונספירציה על אודות מלחמת יום הכיפורים הן רבות ומגוונות. מה שמשותף לכולן (למעט התיאוריה שלפיה המרגל המצרי הבכיר, אשרף מרואן, היה בעצם סוכן כפול שהונה את ישראל) הוא ששום הפתעה לא הייתה כאן. הכל היה ידוע מראש. או לפחות הרוב.

לפי גרסה אחת, שנשמעה כבר בסמוך לסוף המלחמה, ראש הממשלה גולדה מאיר ושר הביטחון משה דיין ידעו שהערבים עומדים לתקוף, אך רצו במלחמה כיוון שהיו בטוחים שצה"ל שוב ינחיל תבוסה קשה לאויביו. המכה הזו, לאחר המכה של 67', תסתום את הגולל על הניסיונות הבינלאומיים לקדם תהליך מדיני שיאלץ את ישראל לסגת מהשטחים שכבשה. לפי הגרסה הזו, ישראל היא זו שהוליכה שולל את הערבים ולא להפך: גיוס המילואים עוכב בכוונה תחילה, כדי לשכנע את מצרים וסוריה שישראל אכן אינה מוכנה.

AFP // PHOTO

AFP // PHOTO

לפי גרסה אחרת, שתפסה תאוצה בשנים האחרונות גם בישראל וגם מחוצה לה, מזכיר המדינה האמריקאי הנרי קיסינג'ר הוא שיזם את המלחמה. קיסינג'ר רצה לסלק את ההשפעה הסובייטית מהמזרח התיכון ולהכניס את מדינות ערב תחת חסות אמריקאית. לשם כך צריך היה לפתור את העימות הישראלי־ערבי. אבל המצב הא־סימטרי שנוצר בעקבות תבוסת הערבים בששת הימים לא איפשר זאת, ולכן קיסינג'ר שאף לעצב יחסי כוחות מאוזנים יותר. ישראל צריכה לדמם קצת. לדמם, אבל לא יותר מדי. והערבים צריכים לנצח קצת. אבל לא יותר מדי. לכן ארה"ב לא הזהירה מפני ההונאה המצרית. לכן וושינגטון לא מיהרה לאשר לישראל את הרכבת האווירית בזמן המלחמה. לכן הכריח הבית הלבן את צה"ל שלא לחנוק את הארמייה השלישית.

ענף נוסף של התיאוריה הזו קשור גם לרצח ג'ו אלון, שהיה נספח חיל האוויר בוושינגטון וחוסל שם ביריות ביולי 73', שלושה חודשים לפני פרוץ המלחמה. הרצח לא פוענח עד היום. האף.בי.איי חשד שארגון 'ספטמבר השחור' ביצע את ההתנקשות. זה היה בעיצומה של "עונת החיסולים" בעקבות טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן. אבל לחסידי הקונספירציות יש הסבר אחר: בזמן שליחותו בארה"ב חשף ג'ו אלון את המזימה האמריקאית לחולל מלחמה בין ישראל לבין הערבים. אם האמריקאים רצו במלחמה כדי לקדם אחר כך הסדר מדיני או שהמטרה בכלל הייתה לבדוק את ביצועי הנשק שלהם המצוי בידי הישראלים מול הנשק הרוסי המצוי בידי הערבים – על כך יש מחלוקת בין החסידים. על דבר אחד הם לא מתווכחים: האמריקאים חיסלו את הקולונל הישראלי מחשש שיחשוף את הקנוניה שלהם.

בתחילת 2017 הודיע האף.בי.איי על פתיחה מחדש של תיק חקירת ההתנקשות באלון. עד שתיחשף האמת נסתפק באמירה האלמותית של חוקר המלחמות ד"ר מיכאל הנדל: "ההונאה העצמית מסוכנת בהרבה מההונאה שמבצע האויב".

אנחנו רק פיונים // כך שיחקו בנו במלחמת ששת הימים

ואולי באמת, כמו ששר בוב דילן, אנחנו "רק פיון במשחק שלהם" (Only a Pawn in Their Game)? אם מבצע קדש ב־1956 היה חלק מקנוניה ישראלית־בריטית־צרפתית (והוא אכן היה כזה), אולי גם מלחמת יום כיפור הייתה קנוניה של המעצמות? ומה לגבי מלחמת ששת הימים?

ממש לאחרונה פורסמה הקלטה נדירה של מי שהיה ראש אמ"ן ב־67', אהרן יריב. זמן קצר לאחר הניצחון הוא מתאר את הרמטכ"ל רבין ואת לבטיו בתקופת ההמתנה שקדמה למלחמה: "ליצחק כל הזמן הפריע דבר אחד – בהיגיון המתודי שלו לא הסתדר לו המהלך של נאצר, זה הכל… אף אחד לא נתן תשובה מה דחף את נאצר להחלטה".

כשיריב מדבר על "המהלך של נאצר" הוא מתכוון לחסימת מצרי טיראן ולסילוק אנשי האו"ם משטחי חצי האי סיני במאי 67'. בדיעבד, ההימור של נאצר התברר כשגיאה איומה מנקודת מבטו. הוא איבד את סיני ואת רצועת עזה, ויוקרתו כמנהיג העולם הערבי נפגעה אנושות. אבל מה הוביל אותו לקחת את הסיכון הזה?

הרוסים. המתח האזורי החל לגבור כבר ב־66' סביב הקרב על מקורות המים. היו קרבות אוויר, והיו פשיטות קטנות, אבל מה שמכניס את המזרח התיכון לטירוף שמוביל למלחמה הוא מידע מודיעיני שמספקים הרוסים למצרים ולסוריה ב־11 במאי 67': ישראל נערכת לפלוש לסוריה כדי להחליף את המשטר, צה"ל כבר ריכז בגבול הצפון מאות טנקים, 13 גדודים ו־40 אלף חיילים שרק מחכים לפקודה. לא עזרו משקיפי האו"ם שהעידו כי אין כל ריכוז כוחות ישראלי בגבול סוריה. לא הועילו גם ההזמנות שהוגשו לשגריר ברית המועצות בישראל לצאת לסיור בצפון ולראות את השקט במו עיניו.

לימים יטענו חסידי קונספירציות כי ברית המועצות יזמה והמריצה במכוון את המשבר, משני טעמים: 1. כדי להגדיל את התלות של הערבים במוסקבה ולחזק את המעמד הסובייטי במזרח התיכון. 2. כדי לנצל את המלחמה ולתקוף את פרויקט הגרעין הישראלי לפני שיהפוך למבצעי. הטענה השנייה התבססה, כביכול, על שתי עובדות שנחשפו ברבות השנים: 1. במהלך תקופת ההמתנה, במחצית השנייה של מאי 67', נערכו שתי טיסות צילום של מטוסי מיג מעל הכור הגרעיני בדימונה. 2. לפי חוקר הגרעין ד"ר אבנר כהן, ישראל הפכה את האופציה הגרעינית שלה לממשית בדיוק באותו זמן.

אלא שמסמכים שנחשפים בשנים האחרונות, בעיקר בארכיונים של הגוש המזרחי לשעבר, מספרים סיפור קצת אחר. הרוסים לא היו תמימים, אבל גם לא עד כדי כך מתוחכמים. עשרה ימים לאחר המלחמה, ב־20 ביוני 67', הופיע ליאוניד ברז'נייב בפני המועצה הסובייטית העליונה ומסר לה דו"ח סודי על האירועים שהובילו למלחמת ששת הימים. הדו"ח הזה נחשף בארכיון פולני, וממנו עולה שהקרמלין אכן רצה בחימום הגזרה, אולי אפילו בעימות אלים קטן, אבל ממש לא כיוון למלחמה כוללת. לפי ההיסטוריון אלכסיי וסילייב, ההנהגה הסובייטית לא רצתה בהשמדת ישראל וחשבה ש"זה יהיה שימושי לנער קצת את הלקוחות הערבים…". במילים פשוטות הודה בדיעבד ברז'נייב שלקראת סוף מאי 67' איבדו הסובייטים שליטה על בני בריתם הערבים.

גם ההיסטוריון הישראלי ח"כ מייקל אורן גילה פרוטוקולים שבהם הרוסים אומרים במפורש למצרים שאין הם רוצים במלחמה, ושהם חוששים כי סגירת מצרי טיראן עלולה להוביל לכך. או כפי שסיכם זאת יפה כבר בשנות ה־80 מאיר עמית, שהיה ראש המוסד ב־67': "הרוסים נפלו קורבן לדיסאינפורמציה שלהם עצמם. המצרים הלכו רחוק הרבה מעבר למה שמוסקבה התכוונה במקור". כך שגם אם אנחנו ושכנינו באמת רק פיונים במשחק – זה לא אומר ש"הגדולים" באמת יודעים איך לשחק.

עפרה לא ידעה // איך דפקו את המזרחים

יצחק רבין נרצח ביריות. עפרה חזה מתה מאיידס. רפאל איתן טבע בים. מוטה גור התאבד בחצר ביתו. האומנם?

צילומים: יעקב סער, לע״מ

צילומים: יעקב סער, לע״מ

לפי חסיד הקונספירציות הבולט ביותר שפעל בישראל, ברי חמיש, כל הארבעה הללו נרצחו. ולא סתם נרצחו, אלא נרצחו על ידי שמעון פרס. כן, כן, שמעון פרס רצח את עפרה חזה. גם אם פרס לא ממש ירה ברבין או הזריק לעפרה את הנגיף הקטלני או דחף את רפול משובר הגלים באשדוד – הוא היה המוח מאחורי הפעולות, אליבא דחמיש. אבל מדוע?

אז ככה. חמיש האמין שהכל התפתח מתוך קונספירציה אחת גדולה שנולדה כבר ב־1785, אז נפגשו בבוואריה משיח השקר יעקב פרנק, הרוטשילדים ואנשי ה"אילומינטי" – אותה אגודת סתרים קונספירטיבית שמשכה בחוטי כל כתר אירופי כמעט, על פי האגדות. הם סיכמו ביניהם ליצור סדר עולמי חדש. מי שמפקח על יצירת הסדר החדש הוא גוף בשם 'המועצה ליחסי חוץ', ששולט באופן חשאי בארה"ב, ומולו פועל גוף אירופי דומה בשם 'בילדלברג'. 'המועצה' ו'בילדלברג' נאבקים ביניהם על השליטה בעולם. לפי חמיש, זה גם היה סלע המחלוקת בין רבין לפרס. רבין היה נציג המועצה האמריקאית, ואילו פרס היה שליח הארגון האירופי. עד 67' שלטה בישראל הקנוניה האירופית. מאז 67' ועד היום – הקנוניה האמריקאית. הסכמי אוסלו היו חלק מהקנוניה הזו, אבל בימיו האחרונים התחרט רבין על המהלך – ולכן נרצח. אז מה אם יגאל עמיר הודה במעשה, שחזר אותו, התגאה בו, נימק אותו, ומסרב עד היום לבקש חנינה.

אבל מה עפרה חזה עשתה שהגיע לה למות, שואלים התמימים. ובכן, הכל קשור לפרשת חטיפת ילדי תימן. חמיש טען שממשלת בן־גוריון חטפה בשנות ה־50 לא פחות מ־4,500 תינוקות תימנים ומכרה אותם לידי ממשלת ארה"ב, כדי שזו תבצע בהם ניסויים גרעיניים. בתמורה, קיבלה ישראל מהאמריקאים סכום השווה ל־50 מיליארד דולר. לפי חמיש, הכל היה יכול להיגמר כאן, אלמלא כיכבה עפרה חזה ב־97' בסרט קולנוע על חטיפת הילדים. הסרט נקרא 'צדק מוחלט', וחזה מגלמת בו דמות של עיתונאית החוקרת את הפרשה. חמיש טען שהסרט הוקרן רק פעם אחת ואז נגנז באופן מסתורי ונעלם. הוא האמין שפרס הורה להדביק את הזמרת בנגיף האיידס כדי שלא תחשוף את חלקו בפרשה.

אגב, הסרט 'צדק מוחלט' של ארנון צדוק זמין עד היום לצפייה גם בספריות הסינמטקים, ואפילו בחנות ההשכרה התל אביבית 'האוזן השלישית'. אבל האמת צריכה להיאמר: ילדים, בעיקר תימנים, אכן נלקחו מהוריהם בשנות ה־50. כנראה לא מדובר באלפים, ומעולם לא הוכחה קנוניה ממשלתית או פוליטית אלא רק עדויות למעשים מקומיים ונקודתיים, ועדיין – זה קרה.

והעובדה שכל כך הרבה ישראלים בטוחים גם היום שכן הייתה קנוניה כזו מטעם השלטון, היא חלק מהשקפה כללית שלפיה הממסד האשכנזי ששלט במדינה לא "ספר" את העולים מארצות ערב וראה בהם אזרחים נחותים. לכן הם רוססו בדי.די.טי. לכן נשלחו ליישב נקודות ספר מרוחקות ושוממות. לכן נחסמה דרכם להתקדמות בצבא, בפוליטיקה, בתקשורת ובתרבות.

ויש הטוענים ששלטון מפא"י החל לדפוק את המזרחים עוד לפני שהגיעו לארץ. בעיראק, למשל, נתקפה הקהילה היהודית המפוארת בהלה גדולה ב־51', לאחר שרימון הושלך לבית הכנסת המרכזי בבגדד. מיד החלה מתארגנת בדחיפות עלייה המונית לישראל. רבים מאמינים עד היום שסוכן ישראלי הוא שזרק את הרימון. ההיסטוריון אבי שליים, שהוריו עלו מעיראק, ניסה לחקור את השמועות הקונספירטיביות אך לא מצא להן תימוכין. בראיון למירון רפופורט ב'הארץ' אמר שליים שכהיסטוריון אין לו מספיק כלים כדי לקבוע שהייתה קנוניה. "אני רק יודע שמשה שרת כתב ביומן שלו, אגב עסק הביש במצרים, כי 'בעיראק היה מקרה דומה'. הוא לא מפרט, אבל שרת חשד כנראה שהמוסד השליך את הרימון".

נשמע מופרך? יעקב קדמי, שעמד בראש ארגון הביון 'נתיב', הודה לפני כמה שנים כי מדינת ישראל שיקרה במכוון להמוני יהודים רוסים שעלו ארצה בתחילת שנות ה־90. המדינה, באמצעות 'נתיב', שיחדה רשויות במזרח אירופה כדי שליהודים שיוצאים מברית המועצות לא תהיה אפשרות לבחור להגר למקום אחר זולת ישראל. "הציות העדרי של העולים, הלחץ הפסיכולוגי, החינוך הסובייטי – כל אלה שיחקו לטובתנו", הודה קדמי בראיון ל'ידיעות אחרונות'. הוא טען שתרגיל ההונאה אושר על ידי ראש הממשלה יצחק שמיר. "הייתי שלם אז, ואני שלם גם היום עם מה שעשיתי למען המדינה. אבל במה שנוגע לגורלם של האנשים, כיום אני ספקני יותר. האם לא עברתי את הגבול המותר לבני אנוש להשפיע בצורה כל כך קיצונית על גורלם של מאות אלפי אנשים?".

אז זהו שכן.
הנה (רק) כמה תיאוריות קונספירציה שהתבררו עם השנים כנכונות

ניסויים בבני אדם

במשך יותר מ־20 שנה זה היה רק בגדר שמועות: הסי.איי.איי האמריקאי מבצע ניסויים בבני אדם כדי ללמוד איך אפשר לשלוט במוח האנושי. אבל בסוף שנות ה־70 נחשפו מסמכים רבים שהוכיחו כי האמריקאים אכן הפעילו תכנית חשאית בשם MKUltra משנת 1950 ועד 1973. נשיא ארה"ב ביל קלינטון אפילו הביע ב־95' התנצלות רשמית. מתברר שהאמריקאים ערכו ניסויים על השפנים שלהם לעתים בלא ידיעתם. בניסויים נבדקו השפעות של אל.אס.די, אמפתמינים, הרואין, מורפיום, מסקלין, מריחואנה, היפנוזות, עינויים פיזיים ועינויים נפשיים. הניסויים התבצעו ב־80 מוסדות שונים ברחבי ארה"ב, גם בבתי חולים ובחברות התרופות, אבל גם בבתי כלא ואפילו באוניברסיטאות.

קנוניה נגד קובה

האם הממסד הביטחוני האמריקאי תכנן לרצוח אזרחים אמריקאים חפים מפשע רק כדי למצוא תירוץ לפלוש לקובה? במשך עשרות שנים האמינו בכך רק חסידים מושבעים של תיאוריות קונספירציה. אבל לפני כמה שנים נחשף מסמך רשמי מ־62' שמציג את מבצע נורת'וודס: ארגון טרור פיקטיבי יבצע פעולות רצחניות נגד אמריקאים על אדמת ארה"ב, הממסד בוושינגטון יפליל מהפכנים קובנים, וארה"ב בתגובה תפלוש לאי הקומוניסטי השכן ותחליף שם את המשטר. הפעולות היו אמורות לכלול ירי בחפים מפשע ברחובות וושינגטון ומיאמי, הטמנת פצצות במקומות ציבוריים, ואפילו הפלה של מטוס נוסעים מלא בתלמידי קולג'. כמה רצינית הייתה התכנית? את המסמך המדובר שלח יו"ר המטות המשולבים דאז (הרמטכ"ל האמריקאי) למזכיר ההגנה (שר הביטחון). בסופו של דבר הנשיא קנדי דחה את ההצעה.

רייגן סוחר סמים

באמצע שנות ה־90 פרסם העיתונאי האמריקאי זוכה פרס פוליצר גארי ווב סדרת כתבות שכונסה לספר בשם 'הברית החשוכה'. ווב טען שבמהלך שנות ה־80 סוכנות הביון המרכזית של ארה"ב, הסי.איי.איי, סחרה בסמים מסוג קוקאין וקראק. הוא טען שהארגון הרוויח מאות מיליוני דולרים מהסמים, בעיקר בלוס אנג'לס, ובכסף השתמש כדי לממן את פעילות המחתרת האנטי־סוציאליסטית בניקרגואה. לימים התברר שזה היה נכון. נשיא ארה"ב רונלד רייגן אישר לסוכנות הביון לפעול נגד המשטר בניקרגואה בכל אופן שתמצא לנכון, גם אם הוא בלתי חוקי. ב־2004 נמצא חושף הפרשה, ווב, כשהוא ירוי בראשו. סיבת המוות הרשמית הייתה התאבדות. הוליווד זיהתה את הפוטנציאל הקונספירטיבי והפיקה עליו סרט בשם 'להרוג את השליח'.

אנשי לטאה וסימנים בשמים // תיאוריות קונספירציה מובילות במאה ה־21. טעימה:

  • ארגון דאעש (המדינה האסלאמית) הוקם בידי המוסד הישראלי
  • ההתחממות הגלובלית היא המצאה של בעלי הון ופוליטיקאים
  • כל מנהיגי העולם הם בעצם אנשי לטאה חייזרים שלבשו צורת אדם
  • שובלי התאבכות של מטוסי סילון הם בעצם רעל שמרססים עלינו
  • מייקל ג'קסון ביים את מותו והוא עדיין חי בינינו רחוק מהזרקורים
  • כמו פול מקרטני גם הראפר אמינם האמיתי מת ובמקומו קם מתחזה
  • הדוגמנית ג'יזל ובעלה הם בעצם טרנסג'נדרים החברים ב'אילומינטי'
  • הזמרת קייטי פרי היא בעצם ילדה שנרצחה ב־96' בשם ג'ונבנה רמזי
Photo: Getty Images

Photo: Getty Images

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook