fbpx

השנה הסוערת של רפי גינת בערוץ 10

0

איור // יונתן פופר

"האביב האיר פנים לרפי גינת. ביום שאחרי חופשת הפסח השיג מנכ"ל ערוץ 10 ניצחון חשוב על המסך. הריאליטי הראשון שהוביל בכהונתו (במלואו), "עד סוף העולם", היה למשדר הנצפה בערוץ בשנתיים האחרונות. טביעות האצבע של גינת מופיעות על ההפקה הזאת עוד משלב הרעיון, שהוצע לו ימים ספורים לאחר שמונה לתפקיד מנכ"ל הערוץ בינואר 2013. ערב ההשקה היה מרשים לכל הדעות. 26.6% ממשקי הבית היהודים רותקו למסך. הערוץ  השקיע ב"עד סוף העולם" כ-15 מיליון שקלים על פי ההערכות, וגינת היה מעורב בכל אחד משלבי ההפקה, צפה באודישנים, קיבל סקירות על המועמדים, והיה מעורב בתהליך הפיתוח. גם בחישובי ה"פרוגרמינג" הוא לקח החלטה מהירה: "בהתחלה חשבנו להשיק את 'עד סוף העולם' באמצע מאי", מספר גורם בערוץ, "אבל מהרגע שהגיעה אלינו האינפורמציה שרשת לא יהיו מוכנים עדיין להעלות עונה נוספת של 'דה וויס' בסוף אפריל, ובמקום הם משדרים משחקי כדורגל, רפי החליט להקדים את העלייה, ולשבץ את התוכנית מול המשחקים. למרות ששיבוץ תכנית מיד אחרי פסח כרוך בסיכון, כי בתקופת שידור הפרומואים הצופים נמצאים בחופש".

[…]

"בשיא המשבר סביב עזיבת לאודר ועצירת תזרים המזומנים, הפקות רבות נותרו ללא הכנסות. בלטה מכולן חברת ההפקה "גיא פינס תקשורת", בבעלות אביב גלעדי וגיא פינס, המפיקה את מגזין הבידור המצליח של הערוץ. זו החליטה להשבית את הפקותיה למשך כשבועיים, במחאה על המצב הכלכלי. באותה התקופה נקלעה למשבר גם העבודה על הסדרה "אחת אפס אפס", שמופקת על ידי חברת ארצה הפקות. הערוץ לא העביר תקציבים, וחברת ההפקה לא שילמה לעובדיה. גורמים המעורבים בהפקה, מספרים שקור הרוח והביטחון של גינת נסדק בניהול המשא ומתן. "אם אין ערוץ 10, לא תהיה לכם עבודה בכלל, אנחנו מספקים לכם עבודה" אמר לנציגי ההפקה. "אני כמוכם, הערוץ חייב לי כסף על כלבוטק, אבל אני משלם לאנשים שלי בזמן".

 

קצת יותר משנה משמש רפי גינת כמנכ"ל ערוץ 10, באחת התקופות הגורליות בתולדותיו. לצד הצלחה בחלק מההפקות שבהן היה מעורב, הוא נאלץ להתמודד עם חיפוש משקיע, ועם עתיד מעורפל מאוד. איך זה נראה מקרוב? יעל געתון בדקה עבור "ליברל"

רוצים לקרוא את הכתבה המלאה? לחצו על התמונה 

רוצים לקרוא את המגזין כולו? הירשמו לקבלת גליון מתנה

רפי גינת

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook