fbpx

רוביק רוזנטל: מילון הכיס השלם לשנת 2014

0

אגוֹ. אז על זה הלכו לבחירות? האגו הפגוע של נתניהו, האגו המתפרץ של יאיר? בשתי מילים: מה פתאום? במילה אחת: ברור.
אחַמד. דווקא אחמד, ולא השם הנפוץ מוחמד, הפך להיות השם הגנרי לערבי הרע, מקבילו של היהודי איציק בז'רגון האנטישמי. אבל עמיר בניון ביטא את להט רגשותיו, והרגש הוא הרי השכל החדש.

בגועים. מילת המפתח בשיר הפחדה עזתי מתקופת 'צוק איתן', שבה הפכה פ' דגושה בדרך הערבים ל־ב': "תקוף, תעשה ביגועים, זעזע את ביטחון ישראל". השיר הפך לבדיחה וזכה לשלל פרודיות, הבעיה היא שהבדיחה היא על חשבוננו.

בוגד. לא יהודה איש קריות ולא האסיר איקס. ראש הממשלה לשעבר אולמרט, על פי השופט דוד רוזן בפסק הדין: "הנוטל שוחד הנו בבחינת בוגד, איש מעל הבוגד באמון שניתן בו".
בלורית. בלוריתו המתנפנפת של לפיד נשלפה בנאומו של יובל שטייניץ מ'יפי הבלורית והתואר' של גורי, ואולי מ'בלדה לעוזב קיבוץ' של רוטבליט. החרדים שמחו: 'בלורית' בתלמוד היא סימן היכר מובהק לעובדי כוכבים ומזלות.
גשושית. נסעה עשר שנים לבדה בחושך, נצמדה על העוקם לסלע קטן בחלל, שלחה כמה דוגמיות ומתה. עם הכסף הזה אפשר היה להאכיל מדינה בינונית באפריקה.
דשדושׁ. תיאור חמצמץ של תקופת 'צוק איתן'. הציבור וכמה ממנהיגיו דרשו לשטַח את עזה, המבוגרים האחראים נתניהו ויעלון פעלו הפעם במתינות ובחוסר התלהבות בולט.

רוצים לקרוא את מילון הכיס השלם של רוביק רוזנטל? הירשמו לקבלת גליון מתנה עד הבית

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook